Grupul CCC, cel mai mare retailer de încălțăminte din Polonia, își extinde centrul logistic din parcul WDP Ștefăneștii de Jos până la peste 50.000 de metri pătrați, pentru a deservi retailerii online epantofi.ro și Modivo. Noul depozit, unul dintre cele mai mari din sectorul retailerilor de modă, va deveni un centru regional dedicat României, Bulgariei și Greciei, piețe de pe care grupul speră să realizeze 80% din veniturile sale totale, potrivit datelor transmise Profit.ro de către managerii grupului.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Lawrence Summers, fost secretar al Trezoreriei SUA, președinte al Universității Harvard și economist șef al Băncii Mondiale, cel care a anticipat actuala criză inflaționistă, deschide Gala Profit.ro. Premii speciale, într-un an special
Dezvoltatorul Warehouses De Pauw (WDP), al cărui principal acționar este una dintre cele mai bogate familii din Belgia, a semnat încă de anul trecut un contract de închiriere pe 5 ani cu grupul CCC pentru o hală de circa 15.600 de metri pătrați din cadrul parcului WDP din Ștefăneștii de Jos din nordul Bucureștiului. Hala, care a costat circa 8 milioane de euro, a fost livrată la finalul anului trecut.
Recent, grupul polonez a extins contractul cu WDP până la o suprafață de peste 50.000 de metri pătrați și pe o perioadă mai lungă, potrivit surselor Profit.ro. Noile hale sunt deja în construcție și costă încă circa 18 milioane de euro, conform calculelor Profit.ro.
Tranzacția a fost intermediată de brokerul imobiliar Laurențiu Duică, managing partner Winstone Real Estate Services.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu un depozit de o asemenea mărime, CCC intră în topul retailerilor de modă cu cele mai mari depozite din România, alături de eMAG/Fashion Days.
Spre exemplu, retailerul polonez LPP a finalizat anul trecut procesul de dublare a capacității sale de depozitare din România, până la 44.000 de metri pătrați. Comparativ, rețeaua logistică a Metro are depozite de 68.000 de metri pătrați în România.
„Centrul de distribuție din București este prima noastră unitate din afara Poloniei, cu aproximativ 2,6 milioane de articole. Crearea sa a fost dictată de planuri de creștere ambițioase legate de digitalizare, automatizare a operațiunilor logistice și omnichannel. Depozitul este situat strategic pentru a deservi piețele-cheie ale Modivo din România, Bulgaria și Grecia. Este o investiție semnificativă, care permite companiei să își servească clienții și mai eficient, dar și să îndeplinească obiectivele din strategie.
Până în 2025 intenționăm să ne consolidăm poziția în țările din sudul Europei și să realizăm 80% din veniturile noastre de pe piețele externe“, a declarat, pentru Profit.ro, Bartłomiej Wnęk, Chief Operating Officer al Modivo.
Deschiderea noului depozit coincide cu trecerea la programul de livrări în următoarea zi lucrătoare. Compania își propune ca 70% din transporturi să fie livrate clienților în următoarea zi lucrătoare.
Bartłomiej Wnęk spune că grupul CCC livrează deja majoritatea comenzilor primite de epantofi.ro din centrul logistic din București, iar, în curând, va începe și pentru brandul Modivo.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Virgil Călina flanchează Ramanda Nord cu două blocuri cu circa 200 de apartamente de lux, care vor beneficia de serviciile hotelului Contactați de Profit.ro, reprezentanții WDP nu au dorit să comenteze extinderea retailerului.
Parcul WDP din Ștefăneștii de Jos are o suprafață totală de 280.000 de metri pătrați și chiriași precum Metro, LPP, Auchan, Toya și Lecom.
Retailerul de încălțăminte CCC, parte a grupului cu același nume, are circa 80 de magazine fizice în România, iar polonezii pregătesc acum și deschiderea primului magazin multibrand epantofi.ro și Modivo în Mega Mall din București.
„Dezvoltarea magazinelor fizice ale grupului Modivo în afara Poloniei - deoarece avem deja 33 de unități - este una dintre ambițiile noastre. România a fost una dintre piețele-cheie pentru Modivo încă de la început. Este una dintre primele piețe externe unde ne-am lansat brandurile și a doua cea mai mare piață, după Polonia, unde activăm. Prin urmare, ne extindem constant în această țară pentru a ne mări rețeaua de vânzări și a oferi un standard ridicat de servicii și o gamă largă de produse.
Unul dintre obiectivele noastre este să ne extindem mărcile. Finalizăm în prezent lansarea primului nostru magazin din București. Deocamdată, observăm modul în care clienții percep noua formă de magazine fizice. Analizăm cu atenție piața și preferințele de cumpărături ale consumatorilor pentru a ne adapta activitățile cât mai precis posibil la așteptările și nevoile acestora. În prezent, este greu de prezis când și unde vom lansa noi locații, dar ne asigurăm că avem obiectivul setat sus pentru piața românească“, a menționat Aleksandra Tomalska, Retail Director în cadrul Modivo.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Horia Ciorcilă, unul dintre fondatorii Băncii Transilvania, intră pe piața imobiliară din București, alături de Evergent Investments, prin redesenarea unui mega-proiect gândit de Dinu Patriciu și Erste CCC a avut anul trecut afaceri de 136 de milioane de euro (626,7 milioane zloți) pe piața românească, cu o treime mai mari decât în 2020. România a fost a doua piață ca importanță pentru grup, după Polonia, unde veniturile au fost de aproape 3,9 miliarde de zloți.
CCC a fost fondată în 1996 de antreprenorul polonez Dariusz Miłek, supranumit „Regele pantofilor”. Miłek deține acum 31,1% din retailer, fiind cel mai mare acționar, și are o avere estimată la un miliard de dolari, potrivit revistei americane Forbes.
Ceilalți acționari semnificativi ai grupului polonez sunt fondurile de pensii Aviva și NN.
Compania a atins pragul de 1 milion de pantofi fabricați în 2005, iar cinci ani mai târziu a raportat primul miliard de zloți din vânzări.
CCC s-a listat la bursa din Varșovia în 2004.