După 12 ani, industria media reușește să revină la nivelul din 2008, la capitolul investiții în publicitate.
Piața de media din România este așteptată să atingă valoarea de 514 milioane de euro anul acesta, după ce în 2019 a înregistrat 487 milioane de euro.
Cifrele sunt estimări ale agenției de media Initiative, care estimează că piața de media din România a crescut în 2019 cu 7%, iar în 2020 se va majora cu 5.5%, potrivit datelor actualizate ale raportului Media Fact Book, preluate de Paginademedia.
În 2019, investițiile în publicitatea TV au cunoscut o evoluție pozitivă, ajungând la 5% comparativ cu 2018, până la valoarea de 315 milioane de euro.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dragoș Anastasiu cheamă angajați din Sri Lanka și caută și prin alte țări din Asia. De ce sunt aceștia preferațiCea mai mare rată de creștere a înregistrat-o piața de digital, ajungând la 99.1 milioane de euro, cu un salt de 17% vs. 2018. Consumul TV a scăzut în 2019 cu 7% față de 2018, ceea ce s-a tradus și într-un volum mai mic de GRP-uri livrate (-5%). Domeniile care au investit cel mai mult în publicitate, în 2019, au fost: pharma, retail, cosmetice, telecomunicații și banking&asigurări.
Cea mai mare creștere vine din zona de digital. 2019 s-a încheiat cu o creștere de 17% pentru publicitatea online, atingând suma de 99,1 milioane de euro. În 2020, creșterea va fi de 16%, atingând suma de 114,5 milioane de euro. Grosul publicității online se va concentra ca și până acum la Google și Facebook, în timp ce publicitatea locală tip „dispaly” va scădea cu 20%, la aproximativ 13,9 milioane de euro.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Sergio Mollo, proprietarul Mecanica Fină, se relansează pe piața imobiliară și experimentează prima emisiune de obligațiuni în euro la bursăPentru 2020 sunt estimate noi creșteri pentru TV (+2.5%, până la 323 milioane de euro), online (+16%, până la 114.5 milioane de euro), radio (+8%, până la 30.6 milioane de euro).