Decizia privind noile case de marcat, care vor fi conectate la ANAF, a fost amânată de guvern pentru câteva săptămâni

Decizia privind noile case de marcat, care vor fi conectate la ANAF, a fost amânată de guvern pentru câteva săptămâni
scris 26 oct 2016

Hotărârea de guvern privind procedura de autorizare și caracteristicile tehnice ale noilor case de marcat, care vor fi conectate la serverul ANAF, va mai întârzia cel puțin câteva săptămâni, pentru că premierul Cioloș a solicitat o analiză a impactului asupra activității firmelor.

Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Dragoș Doroș, anunțase ca iminentă adoptarea hotărârii, având în vedere că, de anul viitor, toate companiile trebuie să schimbe casele de marcat pentru ca, din 2018, să poată fi conectate la serverul ANAF.

Urmărește-ne și pe Google News

Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Liviu Iolu, a precizat că Guvernul a luat în discuție, miercuri, proiectul de hotârâre, dar adoptarea acestuia va mai întârzia pentru că premierul Cioloș a solicitat o analiză de impact a noilor măsuri asupra tuturor firmelor. 

"Este nevoie de o analiză suplimentară pentru că este vorba de foarte multe companii și agenți economici care vor trebui să își schimbe casele de marcat", a spus Iolu, care a evitat să spună dacă Guvernul ia în calcul amânarea intrării în vigoare a obligativității noilor case de marcat.

Potrivit legislației deja adoptate, toate companiile care sunt obligate să utilizeze case de marcat trebuie să le înlocuiască de anul viitor. Procesul va avea trei etape, în funcție de dimensiunea firmei. Astfel, din aprilie 2017, marii contribuabili ar urma să schimbe casele de marcat, urmând ca, pe parcursul anului viitor, să le înlocuiască și ceilalți contribuabili.

ANAF demarează operațiunea de conectare a tuturor caselor de marcat la un sistem national de supraveghere CITEȘTE ȘI ANAF demarează operațiunea de conectare a tuturor caselor de marcat la un sistem national de supraveghere

Recent, ANAF a elaborat cadrul normativ pentru implementarea Registrului național electronic de evidență a tuturor caselor de marcat care va permite identificarea fiecărui aparat de marcat electronic fiscal și monitorizarea online a tranzacțiilor.

Registrul va permite acces în timp real la fiecare casă de marcat și istoricul său, corelate cu locul și identitatea operatorului economic, care livrează legal bunuri cu amănuntul și/sau prestează legal servicii direct către populație.

Astfel, scade posibilitatea de a utiliza un aparat de marcat electronic nefiscalizat, fiind limitată subdeclararea sau nedeclararea veniturilor. Prin urmare, și numărul de controale pentru verificarea utilizării caselor de marcat ar urma să scadă.

viewscnt
Afla mai multe despre
case de marcat
anaf
conectare case de marcat schimbare case de marcat