Ucraina a trimis până acum în portul românesc Constanța aproximativ 80.000 de tone de cereale, fiind așteptate să sosească cantități și mai mari, a afirmat directorul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime (CNAPM) Constanța, Florin Goidea, transmite Reuters.
Profit News TV îi aduce împreună, în Maratonul Food Agro Logistic & Retail, pe cei mai importanți jucători de pe piața de profil din România, reprezentanți ai autorităților, fermieri, experți în domeniul tehnologiilor pentru agricultură, marii jucatori din retail și din industria de produse alimentare, producători agricoli locali și reprezentanți din veriga logistică a sectorului agro alimentar.
Evenimentul este programat pentru 19 mai, urmând să fie deschis de ministrul Agriculturii.
Porturile ucrainene sunt blocate de la invazia Rusiei, în urmă cu două luni, iar țara, un producător agricol major, a fost forțată să exporte în România pe calea ferată pe la granița sa de vest sau prin micile sale porturi de la Dunăre, arată Agerpres.
România, stat membru UE, are frontiere comune la Marea Neagră - o arteră majoră de transport pentru cereale și petrol - cu Bulgaria, Turcia, Georgia și Ucraina.
"Există aproximativ 80.000 de tone de cereale care au ajuns deja, ele sunt depozitate în silozuri, o parte fiind încărcate pe nave. Alte 80.000 de tone sunt aprobate și se află în drum spre Constanța", a declarat pentru Reuters Florin Goidea.
Acesta a explicat că cerealele au ajuns fie pe calea ferată, fie transportate cu barjele pe Dunăre, iar portul are capacitatea de a gestiona exporturi suplimentare de cereale.
Capacitatea de stocare în portul Constanța este de aproximativ două milioane de tone, iar anul trecut au fost gestionate de aici exporturi de aproximativ 24 milioane de tone.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Este posibil să avem fluctuații considerabile pe piața criptomonedelor în perioada următoareLuna aceasta, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că o linie de cale ferată de tip sovietic, cu ecartament larg, care vine din Republica Moldova și merge direct în Portul Galați, va fi reabilitată rapid. O astfel de măsură ar accelera transporturile de cereale.
Luni, analiștii de la APK-Inform au informat că polițiștii de frontieră din Ucraina au închis câteva căi navigabile în zona gurii fluviului Dunărea, din cauza minelor care plutesc în derivă în Marea Neagră.
Dar ministrul de Externe ucrainean, Dmitro Kuleba, a declarat săptămâna trecută la București că există o șansă de îmbunătățire a infrastructurii Dunării și a rutelor comerciale.
"Există o șansă reală importantă pentru ca fluviul Dunărea să devină chiar și mai profitabil din punct de vedere economic, mai important și să conecteze mai bine țările din regiunea Mării Negre cu țările din vestul Europei, din punct de vedere comercial", a afirmat Kuleba.