BMW trebuie să despăgubească 15.000 de clienți din Australia care s-au împrumutat de la divizia locală de financing a grupului pentru a-și cumpăra mașini pe care nu și le permiteau, a anunțat marți autoritatea australiană de reglementare în domeniul financiar ASIC.
Grupul german a fost de acord să plătească în total 77 milioane de dolari australieni (aproape 53,5 milioane euro) în cadrul celui mai mare program de remediere în domeniul creditelor de consum din Australia, pentru a compensa clienții care au suferit din cauză că BMW Australia Finance nu a acordat finanțări în mod responsabil, se arată într-un comunicat al ASIC.
O sumă de 50 milioane de dolari va fi folosită pentru a șterge datoriile clienților, 7,6 milioane de dolari vor fi utilizate pentru reducerea dobânzilor la contractele existente și 14,6 milioane de dolari vor fi plătite clienților drept compensații. Diferența de 5 milioane de dolari reprezintă o plată în beneficiul comunității, banii urmând să fie folosiți, printre altele, pentru promovarea intereselor consumatorilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"BMW Finance a implementat o cultură bazată pe vânzări, care nu era conformă cu cerințele legislației în domeniul creditării și care a avut rezultate nefericite pentru mulți consumatori. BMW Finance a admis aceste neajunsuri și a fost de acord cu programul de remedieri, prin care vor fi despăgubiți mii de clienți", a spus vicepreședintele ASIC Peter Kell.
Programul de remedieri va identifica cel puțin 15.000 de consumatori care e posibil să se fi confruntat cu dificultăți în perioada ianuarie 2011 - august 2016 din cauza eșecurilor de conformitate ale BMW Finance și va asigura o formă adecvată de compensare, potrivit ASIC.
Totodată, BMW Finance va trebui să răscumpere creditele vândute terțelor părți pentru a se asigura că niciun client ale cărui datorii au fost șterse nu va fi supus popririlor.