Societatea mixtă alcătuită din Grup Feroviar Român (GFR) și firma americană Watco Cos LLC s-a retras din cursa pentru Train OSE, compania de cale ferată din Grecia, transmite site-ul elen ekathimerini.com, citând surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
Profit.ro a contactat compania Grup Feroviar Român pentru un punct de vedere, fără un răspuns până la ora transmiterii acestei știri.
Termenul limită pentru depunerea de oferte neangajante se apropie și au rămas trei companii interesate de Train OSE: grupul chinez de transport maritim Cosco Pacific, compania Russian Railways și firma italiană Trenitalia.
Pe de altă parte, susțin sursele, retragerea Watco Companies LLC este definitivă, chiar dacă firma americană și-a exprimat interesul la prima licitație pentru Train OSE. De asemenea, grupul francez SNCF s-a abținut de la participarea la licitație, deși inițial s-a arătat interesat de compania de cale ferată din Grecia.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor în vederea achiziționării integrale a Train OSE este 21 martie, iar depunerea ofertelor angajante este prevăzută pentru 26 aprilie.
În februarie, surse care au dorit să-și păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că firma Cosco ar urma să înainteze o ofertă pentru compania de cale ferată din Grecia, Train OSE, după ce a devenit singurul ofertant pentru cel mai mare port al țării - Pireu - continuând astfel planurile de a construi un hub european de transport.
Prin achiziționarea Train OSE și a portului Pireu, Cosco va obține legături maritime spre Canalul de Suez și legături feroviare către Balcani și Europa Centrală și de Est (CEE).
În decembrie, Cosco și-a sporit forța financiară după ce a fuzionat cu China Shipping Group. Acum, compania se concentrează pe extinderea cotei de piață în Grecia, într-o perioadă dificilă pentru sectorul de transport maritim.
COSCO a oferit luna trecută 400 milioane de dolari pentru o participație de 67% în Portul Pireu și ar urma să fie numit investitor preferat.
Al treilea pachet de asistență financiară obținut în iulie de Grecia (în valoare de 85 de miliarde de euro) prevede un program masiv de privatizare. Banii obținuți vor fi folosiți la achitarea împrumuturilor primite pentru recapitalizarea băncilor și pentru finanțarea investițiilor. În ultimii cinci ani Grecia a obținut din privatizări 3,5 miliarde de euro, transmite Agerpres.
În octombrie anul trecut, președintele Agenției de Privatizare din Grecia, Stergios Pitsiorlas, a anunțat că Grecia vrea să obțină, în acest an, 3,5 miliarde de euro din vânzarea activelor de stat, inclusiv a celor mai mari porturi ale țării, iar Grup Feroviar Român va licita, în parteneriat cu firma americană Watco, pentru compania de cale ferată Train OSE.
Compania GFR, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarată câștigătoare, în urmă cu trei ani, în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preț de 202 milioane euro pentru 51% din acțiuni, dar tranzacția, derulată și pe fondul disputelor politice între președintele de atunci, Traian Băsescu, și premierul Victor Ponta, nu a fost finalizată, deoarece unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu și-au dat acordul pentru schimbarea acționariatului, iar Consiliul Concurenței nu s-a putut pronunța, din lipsă de timp, până la termenul limită.
În februarie acest an, Gruia Stoica a fost condamnat la doi ani și șase luni de închisoare cu suspendare și la muncă în folosul comunității pentru 90 de zile, pentru cumpărare de influență în dosarul legat de fraudarea licitației Complexului Energetic Oltenia pentru transportul cărbunelui.