Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) atrage atenția că alegerea domiciliului fiscal la o adresă nefrecventată de către reprezentanții legali ai firmei se poate dovedi contraproductivă întrucât instituția comunică actele administrative fiscale la domiciul fiscal. Din acest motiv, pot apărea situații când documentele nu le parvin destinatarilor, iar consecințele pot fi foarte serioase, precum anularea codului de TVA, așa cum a fost situația antreprenorului Valentin Radu.
ANAF dă ca exemplu situația lui Valentin Radu, administrator al firmei Marketizator Friends SRL căreia i-a fost anulat codul de TVA, după ce actele comunicate nu au fost primite de companie pentru că domiciliul fiscal nu mai era frecventat, activitatea desfășurându-se într-o clădire de birouri.
“În același timp, atât această situație, cât și altele, reflectă o lipsă de interes a contribuabililor privind importanța legală a domiciliului fiscal”, arată ANAF, adăugând că “alegerea domiciliului fiscal la o adresă nefrecventată de către reprezentanții legali ai firmei, în timp ce activitatea administrativă și gestionarea efectivă a afacerilor se realizează la o altă adresă, se poate dovedi contraproductivă. Contribuabilii trebuie să se asigure de primirea corespondenței la adresa de la domiciliul fiscal ales deoarece ANAF are obligația legală de a transmite toate actele administrative fiscale la această adresă, pentru a asigura o informare complete”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Agenția Națională de Administrare Fiscală mai spune că este în plin proces de evaluare a unor modalități legale alternative de comunicare oficială și prin mijloace electronice și atrage atenția e necesară informarea instituției ori de câte ori apar modificări ale domiciului fiscal. Președintele ANAF a declarat pentru Profit.ro că are în vedere comunicarea prin email cel puțin cu contribuabilii mari și mijlocii. Totodată, pentru a elimina astfel de situații, codul de TVA nu va mai fi anulat fără o discuție prealbilă cu reprezentanții firmelor.