INTERVIU Adrian Gociu, Managing Partner Gociu & Asociații: “Avocatul în general este un bun manager de risc, totuși specializat către partea juridică a riscului.”

INTERVIU Adrian Gociu, Managing Partner Gociu & Asociații: “Avocatul în general este un bun manager de risc, totuși specializat către partea juridică a riscului.”
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 5 nov 2020

Interviu realizat de Andrei Stoian, Editor-in-Chief

Activați într-unul dintre orașele cu o dinamică de business ascendentă? Cum se vede din Timișoara piața avocaturii de business?

Urmărește-ne și pe Google News

Timișoara este într-adevăr un oraș foarte dinamic, iar creșterea cifrei de afaceri a companiilor Timișorene, naționale, străine sau multinaționale, este perceptibilă.

Avocatura, din principiu flexibilă și adaptabilă, se reorganizează și asigură necesarul de servicii juridice, prestate tuturor acestor companii. Dacă spre exemplu în Timișoara acum 10 ani existau două-trei societăți civile de avocați, astăzi sunt o serie de societăți civile de avocați, care și-au specializat avocații și acoperă o arie complexă de activități juridice.

Care sunt particularitățile pieței avocaturii de business din Timișoara?

Piața avocaturii de business în Timișoara are la bază principiul economic de bază cerere-ofertă. Cu alte cuvinte, cererea clienților specializează oferta. Specializarea avocatului și capacitatea societăți civile de avocați de a asigura servicii complexe și de calitate, devin treptat un must have.

În ce mod a afectat pandemia de SARS-CoV-2 dinamica de business din Timișoara?

Pandemia a afectat Timișoara în egală măsură cu celelalte orașe, iar creșterea numărului de cazuri duce la concluzia firească că în prezent încă nu se poate evalua complet efectele pandemiei.

Bineînțeles, unele domenii au fost puternic afectate, cum este domeniul HoReCa, iar altele au înflorit, cum sunt societățile care produc biocide, materiale medicale, s.s.m.d.

Dacă în perioada martie-mai la nivel European consumul s-a redus la nivelul necesităților de bază, iar estimările indicau apariția unei crize economice, în perioada iunie-septembrie s-a accelerat consumul, restabilind parțial activitatea societăților comerciale, care se confruntă acum cu lipsa de personal pierdută ca urmare a reducerii activității în perioada de lockdown.

Care sunt serviciile fanion ale societății de avocatură Gociu & Asociații?

Dreptul asigurărilor atrage cifra cea mai mare, iar dreptul afacerilor ne pasionează. Dreptul societar și litigiile societare reprezintă o provocare pe care nu o refuzăm niciodată, însă avem capacitatea de a asigura servicii complete de consultanță, asistență și reprezentare societăților comerciale.

Aveți experiență notabilă în domeniul dreptului afacerilor. Care considerați că vor fi motoarele economiei în perioada post-pandemie?

Prăbușirea producției și a agriculturii a reprezentat pentru România un mare minus în cadrul dezvoltării capitaliste. Dacă legislativ se tinde spre regruparea terenurilor și astfel spre creșterea businessului în agricultură, la capitolul producție încă mai este de lucru. Considerăm astfel că indiferent de elementul de noutate al pandemiei, un motor important de dezvoltare îl constituie creșterea considerabilă a producției și implicit a exportului.

Ce măsuri pro-active considerați că ar trebui să adopte statul român pentru a stimula apetitul investițional?

Măsura principală o reprezintă asanarea politicilor fiscale astfel încât România să devină predictibilă investițional. Lipsa de predictibilitate fiscală și formularistica complexă slăbesc apetitul investițional atât al străinilor cât și al conaționalilor. Un ingredient în plus ar reprezenta stimularea antreprenorilor să efectueze cursuri antreprenoriale, astfel încât să crească calitatea afacerilor Românești.

Ce servicii oferă Gociu & Asociații pentru investitorii străini care văd în România o destinație potrivită pe harta business-ului?

Orice business nou trebuie adaptat României, atât din punct de vedere juridic cât și din punct de vedere al organizării. Astfel, în funcție de specificul activității oferim consultanța juridică necesară adaptării planului de business specificului local.

De asemenea, oferim servicii de due dilligence, menite să protejeze investiția și să dezvolte businessul.

Care sunt principalele solicitări pe care vi le adresează clienții străini care vor să invesească în România?

Forma de organizare a societății, fiscalitate, muncă și litigii, sunt puncte principale în discuția cu o nouă investiție în România. Riscurile activității, modificările legislative mai rare sau mai dese, pentru activitatea specifică fac obiectul unei analize ulterioare.

Aveți o bogată experiență și în domeniul dreptului asigurărilor. Poate fi avocatul specializat în dreptul asigurărilor un bun manager de risc?

Avocatul în general este un bun manager de risc, totuși specializat către partea juridică a riscului.

Noi participăm activ la latura reparatorie a asigurărilor, fie că vorbim de accidente cu daune materiale sau morale, ori asigurări de business și capital. Înainte de declanșarea oricărui litigiu, evaluăm și transmitem clientului riscul la care se expune atât din punct de vedere financiar cât și temporal.

Când știm că avem nevoie de un avocat specializat în domeniul asigurărilor?

De principiu după un accident, putem contacta un avocat pentru o consultanță juridică. Dacă toate încercările de soluționare amiabilă eșuează, este deja cert că trebuie să declanșăm un litigiu, care presupune că avem nevoie de avocat.

În cazul în care suntem victime al unui accident, care a produs vătămări fizice, deja știm că avem nevoie de un avocat, de preferat specializat în domeniul asigurărilor.

Cum vedeți viitorul avocaturii în contextul pandemiei de SARS-CoV-2 și al celei de-a patra revoluții industriale?

Avocatul se află într-o continuă specializare și adaptare. Dacă avocatul nu se specializează conform cerințelor clientului pur și simplu dispare. În concluzie, chiar dacă avocatura de mâine nu va mai fi avocatura de azi, avocații vor reprezenta un corp profesional stabil în timp.

Care sunt planurile Gociu & Asociații pentru sfârșitul de an?

În ciuda unui an cu totul deosebit, până în prezent ne-am îndeplinit obiectivele propuse.

Sfârșitul anului ar trebui să reprezinte relocarea activități într-un birou nou, mult mai mare și tehnologizarea completă a activității profesionale în cadrul Gociu&Asociații.

Deschiderea unui punct de lucru în București a fost amânată pentru anul viitor, astfel încât ne putem concentra pe noul sediu, care va reprezenta un nou standard de referință în Timișoara.

Un material Legal Marketing

viewscnt
Afla mai multe despre
adrian gociu