Interviu acordat redacției Legal Marketing de către Eugen Iordachescu, Fondator Iordachescu & Asociații
Pe final de an nu putem să nu vă întrebăm cum a arătat 2023 pentru sociatatea Iordăchescu & Asociații? A fost un an bun? Cu ce fel de provocări v-ați confruntat?
Trebuie să vă mărturisesc că pentru SCA Iordăchescu și Asociații a fost un an dificil, plin de provocări și evenimente interesante care ne-au pus în fața unei necesare evaluări a modului în care ne desfășurăm activitățile profesionale și de regândire strategică a întregii noastre activități. Spun aceste lucruri deoarece în acest moment ne confruntăm cu efectele dezastruoase ale pandemiei în activitatea de înfăptuire a justiției. Pandemia a afectat grav principalul principiu al înfăptuirii actului de justiție! Publicitatea ședințelor de judecată! Consecința golirii sălilor de judecată a fost aceia că au apărut grave derapaje de la celelalte principii sacrosante ale procedurilor judiciare! Procesele trebuie să se desfășoare în prezența cetățenilor și nu în săli goale. În acest moment suntem obligați să reconstruim întreaga activitate a firmei noastre sub aspect organizatoric, funcțional, pentru a face competitivă prezența noastră pe piața avocaturii. Suntem în plin proces de reconstrucție a activității noastre.
Ce planuri de viitor are societatea dumneavoastră?
Răspunsul la această întrebare este legat de răspunsul dat la prima dumneavoastră întrebare. Suntem în acest moment în plin proces de reconstrucție și ne regândim politicile noastre din zona marketing-ului specific pieții avocaturii și cele privind relaționarea cu clienții firmei noastre. Dorim ca relaționarea cu clienții noștrii să fie mult mai dinamică și construită pe principii sănătoase, în care încrederea pe care o au aceștia în avocații firmei noastre să fie puternic întărită și să fie temeiul tuturor activităților pe cere le vom desfășura. Prestația avocaților firmei este la cote foarte înalte și de aici apare și necesitatea ca să o menținem și în viitor, și dacă este posibil, să o îmbunătățim permanent.
Cum arată Iordăchescu & Asociații în cifre astăzi? Ne referim aici la număr de avocați, birouri, dosare, etc.
Societatea noastră este o societate care își păstrează individualitatea și stabilitatea. Din perspectiva evoluției societății noastre, în ultimii ani nu s-au produs modificări semnificative, numărul avocaților este cam același, respectiv suntem o firmă mijlocie cu un număr de peste de 40 de avocați, care prezintă minime variații. Ne păstrăm și consolidăm cele două birouri din București și Cluj. Numărul de dosare este același cu aproximație în zona Departamentului penal, iar în segmentul Departamentului civil noua conducere a acestui Departament are un proiect ambițios de sporire a numărului de dosare civile, în sens larg, și de regândire a activității de consultanță, pentru o dezvoltare pe verticală și orizontală a acestei activități.
Cum a evoluat piața avocaturii din Cluj în ultima vreme și care ar fi particularitățile specifice acesteia?
Piața avocaturii din Cluj se prezintă la fel ca în ultimii ani, fiind un amestec de atitudini conservatoare și inovatoare. Clientela din această zonă a țării este extrem de exigentă și în același timp prudentă. Oricum, în acest moment asistăm la o repoziționare a marii clientele în ceea ce privește opțiunile acestora, în colaborarea cu firmele de avocatură. Dacă până nu de mult marile firme comerciale apelau, aproape integral, la serviciile marilor societăți de avocatură și consultanță din București, în acest moment asistăm la o sporire a încrederii acestora în firmele de avocatură din zona Clujului.
Ce evenimente marcante din lumea juridică v-au atras atenția în ultima perioadă?
Două sunt evenimentele care ne preocupă în acest moment. Evoluția nesatisfăcătoare a sistemului judiciar din perspectiva susținerii corpului magistraților de către celelate puteri ale statului. Credem că este foarte important ca toate principiile Constituției României să fie respectate de către puterile din statul român. Trebuie simplificat sistemul judiciar. Corpul magistraților trebuie sprijinit consistent ca să poată să facă față marilor îndatoriri care le revin. Volumul lor de muncă este supradimensionat și din această cauza apar derapajele cunoscute. Este o discuție mult mai amplă pe această tema care ar putea să facă obiectul unei dezbateri viitoare, astfel încât și corpul avocaților să își poată prezența ideile în susținerea unui sistem judiciar performant. Aduc o critică colegilor mei avocați care uită că menirea noastră este aceia de a contribui prin profesionalism și inteligență la consolidarea statului de drept și la întărirea independenței justiției.
Al doilea eveniment remarcabil este acela al constituirii și promovării cu succes a Asociației de Drept Penal al Afacerilor. Credem că activitatea acestei asociații, în perspectivă, își va aduce contribuția la îmbunătățirea performanțelor sistemului judiciar român în această arie de competență.
În final, vreau să vă mulțumesc pentru colaborarea foarte bună pe care o avem cu echipa dumneavoastră de la Legal Marketing și pentru susținerea nobilei profesii de avocat.
Un material Legal Marketing