Grupul Naspers listează astăzi activele din social media și e-comerț, inclusiv participația deținută la eMAG, pe bursa de la Amsterdam.
Denumită Prosus, noua companie include, pe lângă participația de 80% la cel mai mare retailer online din România, pachetul de aproximativ 31% deținut la gigantul chinez din technologie Tencent, evaluat la peste 120 miliarde de dolari, precum și deținerile la platformele de anunțuri, turism, educație, socializare și livrări mâncare din portofoliu, printre care OLX, Avito, mail.ru, letgo, PayU, Swiggy, iFood, DeliveryHero, Udemy și MakeMyTrip.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Prosus va fi listată pe bursa Euronext de la Amsterdam la o evaluare de aproximativ 100 miliarde de dolari, potrivit estimărilor Naspers. O capitalizare bursieră de 100 miliarde de dolari ar plasa Prosus direct pe poziția a treia în topul celor mai mari companii listate la Amsterdam, după Royal Dutch Shell și Unilever.
Grupul sud-african vrea să listeze un pachet de până la 27% din acțiunile Prosus pe pe bursa Euronext de la Amsterdam. Prosus va fi listată secundar pe bursa din Johannesburg.
Separarea afacerilor internaționale vizează restrângerea ponderii Naspers în structura indicelui principal de la Johannesburg, precum și reducerea decalajului de evaluare dintre participația deținută la Tencent și grup, a cărui capitalizare se ridică la 98 miliarde de dolari, potrivit Bloomberg.
“Listarea nu va rezolva totul. Mai avem multe de făcut”, a atenționat directorul financiar al Naspers, Basil Sgourdos.
Naspers este cel mai mare grup de media și internet din Africa de Sud și unul dintre cei mai mari investitori în tehnologie la nivel global. Grupul controlează, prin intermediul companiei Dante International, un pachet de 80,1% din acțiunile eMAG, restul acțiunilor revenind omului de afaceri Iulian Stanciu.
Grupul de firme eMAG este principalul activ al Naspers pe segmentul de comerț electronic cu bunuri de larg consum. Afacerea cuprinde platformele de e-comerț omonime din România, Ungaria, Bulgaria și Polonia, precum și retailerul online de modă FashionDays, printre cei mai mari din România.
În 2018, eMAG a raportat vânzări de 4,77 miliarde de lei pe piețele în care operează, în creștere cu 17,5% comparativ cu anul 2017. eMAG România a consemnat afaceri de 3,17 miliarde de lei, cu 23% mai mari față de anul anterior.