Platforma Comarket, marketplace B2B adresat industriei ospitalității românești, preia 51% din acțiunile platformei Harta Producătorilor Locali, proiect inițiat de doi tineri studenți români, Andrei-Leonard Ilie și Mihail Feraru.
Harta Producătorilor Locali este o platformă care facilitează interacțiunea dintre consumatori și producătorii locali din România. În prezent, pe platformă sunt înscriși circa 550 de producători, informează StartUpCafe.
Comarket va oferi furnizorilor înscriși în platformă posibilitatea să-și promoveze produsele și către industria ospitalității.
“Ne dorim să fim aproape de platformele și comunitățile care, prin intermediul inovației, aduc produsele cu specific local mai aproape de consumator. Ne dorim să impulsionam industria Horeca să folosească mai mult produsele românești. Conceptul farm to table trebuie să fie un obiectiv central la care antreprenorii din ospitalitate să aspire cât se poate de mult pentru că în acest fel dish-urile lor vor căpăta personalitate și vor susține micile afaceri locale”, a declarat Eugen Zbîrcea, COO și co-fondator al Comarket.
Platforma Comarket a atras până acum o finanțare de 80.000 de euro în prima fază a listării pe Seedblink, după o investiție inițială a fondatorilor de 100.000 de euro.
Fondatorii estimează că evaluarea companiei va atinge valoarea de 2,5 milioane de euro după primul an de funcționare și 5 milioane după doi ani de la momentul lansării. În prezent, evaluarea Comarket a ajuns la 1 milion de euro după ce platforma a devenit operațională.
Comarket are în prezent circa 4.000 de produse listate în platformă. De asemenea, aproximativ 70 de restaurante, cafenele și hoteluri s-au înscris în platformă.
Din echipa executivă a Comarket fac parte cei trei co-fondatori ai companiei, Florin Maxim, antreprenor cu experiență de 20 de ani în industria ospitalității, Eugen Zbîrcea, executiv cu 25 de ani activi în retail la nivel C-level, și Daniel Nanboe, antreprenor IT cu peste 20 de ani de experiență în proiecte B2B.