Produsele corporate vor domina piața asigurărilor de sănătate private în următorii 5-10 ani

Produsele corporate vor domina piața asigurărilor de sănătate private în următorii 5-10 ani
scris 20 mai 2016

Din totalul cheltuielilor cu sănătatea, asigurările private reprezintă astăzi mai puțin de 1%, iar pe acest segment ponderea cea mai mare o vor avea în următorii 5-10 ani produsele corporate, acestea urmând să meagă în tandem cu abonamentele medicale, potrivit reprezentanților asigurătorilor și companiilor de consultanță din sistemul medical prezenți la evenimentul ”Abonament medical, asigurare de sănătate sau amândouă? Ce câștigă pacientul?”, organizat de Profit.ro.

”Piața va rămâne, pentru următorii 5-10 ani, dominată de produsele corporate. Cred că toată gama de produse se mișcă, treptat, spre servicii din ce în ce mai complexe, spre acoperiri din ce în ce mai mari, prime sau abonamente plătite cu sume din ce în ce mai mari”, a spus Sergiu Neguț, consultant și associate partner al companiei de servicii medicale second opinion Intermedicas.

Urmărește-ne și pe Google News

La rândul său, Sorin Mititelu, membru în Comitetul de Direcție al Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare din România (UNSAR), a argumentat că perioada următoare va fi în continuare dominată de produsele de grup sau coporate, însă estimează că în zece ani ar putea fi mai multe asigurări individuale, al căror număr este încă de pe acum pe un trend ascendent.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Iohannis și Cioloș schimbă legislația achizițiilor pentru spitale și impun noi norme de control al dezinfectanților CITEȘTE ȘI Iohannis și Cioloș schimbă legislația achizițiilor pentru spitale și impun noi norme de control al dezinfectanților

”În prezent, piața este dominată de produsele voluntare de grup oferite de angajator și într-o mică măsură sunt cele voluntare individuale. Între aceste două puncte de plecare, distanța este foarte mare. Explicațiile sunt variate, dar aș menționa doar atractivitatea - raportul beneficii-cost - și prețul. Pentru perioada următoare, vor prevala produsele de grup. Însă produsele individuale vor deveni din ce mai importante, mai ales pentru cei din generația tânără”, spune Sorin Mititelu.

Principala barieră pentru clienții persoane fizice în achiziționarea unei asigurări de sănătate este deocamdată cea legată de venitul lunar.

Distanța dintre asigurările de sănătate de grup și cele individuale se va reduce foarte mult și probabil în zece ani, raportul dintre cele două produse va fi tocmai invers față de cum este astăzi, crede reprezentantul UNSAR.

Și Adrian Peake, director general al rețelei de servicii medicale Medicover România, a subliniat faptul că zona de corporate va continua să aibă o pondere importantă pe abonamente și asigurări de sănătate facultative. De altfel, Medicover a completat recent oferta de abonamente cu o propriul produs de asigurare.

”În plus, ceea ce eu vă pot garanta este că, în următorii cinci ani, sistemul medical va fi și mai bun decât este în prezent”, a spus Peake.

Potrivit datelor companiei de consultanță Mercer Marsh Benefits, în 2015, 14% dintre angajatori ofereau asigurări private de sănătate, în creștere de la 8% în anul 2013. Totodată, anii 2014 și 2015 au adus fiecare câte 30.000 de noi angajați asigurați, rata de creștere a pieței depășind 50%.

”Este clar că piața de asigurări de sănătate își va susține creșterea pe zona de corporate, cel puțin în următorii cinci ani. Se repetă cumva istoria de pe piața abonamentelor medicale, când și-a antrenat creșterea tot pe zona de coporate. Penetrarea asigurărilor de sănătate pentru persoanele fizice va fi posibilă într-o perioadă mai îndepărtată de timp, în primul rând prin creșterea nivelului de educație în ceea ce privește asigurarea. În timp, lucrurile se vor schimba”, a spus Silvia Dumitrescu, manager Mercer Marsh Benefits.

Părerea este împărtășită Adrian Trofin, director de resurse umane al Philip Morris România și Bulgaria, care a arătat la rândul său că zona coporate va susține în continuare sistemul de asigurări de sănătate, însă România va urma trendul Europei de Vest, unde majoritare sunt asigurările de sănătate individuale.

Cu toții sunt de acord că educația este foarte importantă, foarte puțini români cunoscând diferența dintre abonamentul de sănătate, pe care se bazează prevenția, și asigurarea facultativă, care acoperă serviciile spitalicești.

Evenimentul ”Abonament medical, asigurare de sănătate sau amândouă? Ce câștigă pacientul?” a fost organizat de Profit.ro cu sprijinul UNSAR și Medicover.

viewscnt
Afla mai multe despre
sanatate
asigurari private de sanatate
produse coporate