Doar 12,9% din firmele românești cu cel puțin 10 angajați au primit, în 2023, comenzi prin intermediul unui site sau al unei aplicații, cel mai mic procent din Uniunea Europeană. Dintre firmele românești cu vânzări online, majoritatea au vândut online doar prin intermediul site-ului, relevă datele analizate de Profit.ro.
În ultimii ani, procentul companiilor care au vânzări online a aut un trend ascendent, sprijinit și de pandemie. În 2022, procentul era de 10,5%, în scădere de la 12,1% în 2021 (după un boom în pandemie). În 2016, procentul firmelor românești cu vânzări online era de doar 7%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe lângă România, alte statele europene unde ponderea firmelor cu vânzări online este foarte mică sunt Luxemburg și Bulgaria, ambele cu procente de 13,4% și, respectiv, 15,1%. La polul opus se află Lituania, Suedia Și Danemarca, unde peste 35% dintre afaceri vând și online.
Vânzările online includ atât comenzi din partea consumatorilor individuali, cât și din partea altor firme.
La nivelul întregii UE, 22,9% dintre companii au efectuat vânzări online, ceea ce reprezintă o creștere de 0,1 puncte procentuale față de anul precedent(22,8%) și de 6,5 pp față de 2012 (16,4%).
Vânzările online pot oferi afacerilor șansa de a se extinde pe plan internațional, accesând clienți din aproape orice loc de pe glob.