FOTO Analiză în premieră - Giganții fast-food din România fac primii pași spre anumite criterii, dar rezultatul este încă modest. Doar 4 lanțuri au început să ia măsuri, după modelul altor state
FOTO Analiză în premieră - Giganții fast-food din România fac primii pași spre anumite criterii, dar rezultatul este încă modest. Doar 4 lanțuri au început să ia măsuri, după modelul altor state
Giganții din industria de fast-food din România fac primii pași în direcția îmbunătățirii condițiilor puilor de găină folosiți pentru carne, relevă prima evaluare efectuată până acum pe această nișă. Majoritatea companiilor analizate pe piața locală sunt însă prezentate că nu iau încă măsuri în acest sens, spre deosebire de cele din Franța, Germania, Spania și Italia, relevă datele analizate de Profit.ro.
Subway a fost singura companie analizată ce s-a încadrat mai sus de calificativul "Poor" (Slab -eng.). IKEA, PAUL și Pizza Hut au obținut caificativul "Poor", depășind însă toate celelalte companii incluse în analiză, care au primit calificativul "Very Poor".
Subway are un scor general de 57% în ceea ce privește gestionarea și raportarea privind bunăstarea puilor de carne. În România, Subway este urmat de IKEA, PAUL și Pizza Hut cu un scor de 47%.
Pe de altă parte, KFC, 5 to go, Burger King, Domino's, McDonald's, Salad Box, Spartan și Starbucks au primit scoruri foarte mici, între 2% și 0%.
Pe partea de angajamente pentru viitor, IKEA, PAUL și Pizza Hut au obținut punctaje de 94%. KFC, Burger King, Domino's, McDonald's, Starbucks, 5 to go, Salad Box și Spartan au scoruri între 3%,
Rapoartele Pecking Order 2023, realizate de Humane Society International/Europa, evaluează companii fast-food proeminente, precum McDonald's, Burger King și Subway, dar și afaceri locale, inclusiv 5 to go (fondat ca lanț de cafenele), în ceea ce privește angajamentele și raportarea performanțelor privind bunăstarea puilor de carne în lanțurile lor de aprovizionare. Evaluarea se axează pe indicatori precum spațiul de viață alocat fiecărui pui, rasele de pui utilizate, utilizarea cuștilor, asigurarea de facilități de îmbogățire pentru manifestarea comportamentului natural și metodele utilizate pentru sacrificare.
România se numără printre cei mai importanți actori din industria europeană a puilor de carne aprovizionând atât piața internă, cât și cea internațională cu produse din carne de pui. În 2021, România s-a clasat pe locul 8, cu 271,7 milioane de pui.
Evaluările au inclus 12 mărci catalogate ca fiind de fast-food. În România au fost cuprinse Burger King, Domino's, IKEA, KFC, McDonald's, Pizza Hut, Starbucks și Subway, plus 5 to go, PAUL, Salad Box și Spartan. Rezultatele generale ale raportului Pecking Order evidențiază faptul că, deși unele companii au luat măsuri și și-au publicat angajamentele de îmbunătățire a bunăstării puilor de carne, majoritatea încă nu au început să facă acest lucru.
Multe lanțuri internaționale de fast-food se bazează, conform sursei citate, pe politicile companiilor-mamă, fără a le declara pe site-urile locale, în timp ce lanțurile naționale de fast-food nu au introdus deloc aceste politici de bunăstare.