Google va acorda, din acest an, mai mult spațiu reclamelor pe anumite produse

Google va acorda, din acest an, mai mult spațiu reclamelor pe anumite produse
scris 25 mai 2016

Gigantul american de internet Google vrea să acorde mai mult spațiu reclamelor pe anumite produse ale sale, cum ar fi motorul de căutare sau aplicația de cartografie Google Maps. Compania a anunțat pe site-ul său o serie de schimbări vizând publicitatea, care vor intra în vigoare "în cursul acestui an", transmite miercuri AFP.

Google susține că dorește astfel să adapteze mai bine publicitatea la utilizatorii mobili, îndeosebi la cei care se conectează la internet de pe smartphone.

Urmărește-ne și pe Google News

Anterior, Google a anunțat că va introduce reclame printre rezultatele căutării de imagini, reprezentanții companiei afirmând că această schimbare vine ca răspuns la solicitările utilizatorilor, care folosesc motorul de căutare Google Images pentru a găsi diferite produse.

Sridhar Ramaswamy, unul din vicepreședinții grupului, care se ocupă de reclame și vânzări, arată că Google vrea "să îi ajute pe autorii de anunțuri să ajungă la consumatorii în căutarea unor magazine fizice", cu noi reclame locale postate pe Google.com sau Google Maps. Acest lucru va permite, de exemplu, popularizarea unor magazine aflate în apropiere când un cumpărător va face o căutare de tipul "magazine de încălțăminte" sau "reparații mașini aproape de mine", adaugă acesta.

Google "va experimenta astfel o serie de formate publicitare pe Maps". Unii utilizatori vor începe să vadă apărând mici "anunțuri sponsorizate" de cafenele, benzinării sau restaurante de pe traseul lor.

Facebook va găzdui transmisiuni live non-stop, iar înregistrările vor fi însoțite de un grafic al reacțiilor în timp real CITEȘTE ȘI Facebook va găzdui transmisiuni live non-stop, iar înregistrările vor fi însoțite de un grafic al reacțiilor în timp real

Grupul a mai prevăzut modificări în AdWords, sistem prin care se arată internauților reclame în raport cu căutarea pe care o fac pe Google, afișate sub forma unor linkuri sponsorizate în partea de sus a listei cu rezultatele căutării. Linkurile vor putea avea de acum titluri și descrieri mai lungi ale conținutului paginii de internet la care trimit. "Optimizate pentru mărimea ecranului celor mai populare smartphone-uri", noile formate, cu mai mult text, "furnizează mai mult spațiu publicitar, care oferă mai multe informații despre produsele și serviciile respective, înainte de eventualul click" al internautului pe link, mai spune grupul internet.

Primele teste au arătat o creștere cu 20% a numărului de click-uri comparativ cu formatele actuale, tendință favorabilă pentru autorii de anunțuri, dar și pentru Google, care este plătit de aceștia în funcție de numărul de click-uri pe reclame.

Publicitatea i-a adus Google în primul trimestru al anului 18 miliarde de dolari, în creștere cu 16% pe un an, în contextul dublării încasărilor din publicitatea pe dispozitivele mobile. Publicitatea reprezintă cea mai mare parte a veniturilor grupului și a casei sale mamă, Alphabet.

Sursa:Agerpres

viewscnt
Afla mai multe despre
google
reclama
publicitate