Facebook extinde în România un program de verificare a veridicității informațiilor, în parteneriat cu AFP

Facebook extinde în România un program de verificare a veridicității informațiilor, în parteneriat cu AFP
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 17 nov 2020

Facebook extinde în România un program de verificare a veridicității informațiilor, în parteneriat cu agenția de știri AFP - în calitate de examinator al informațiilor certificat prin Rețeaua Internațională de Verificare a Faptelor.

Facebook lucrează cu organziații de verificare a veridicității informațiilor (fact-checking) în 15 țări europene, cele mai recente pe listă fiind Slovacia, Cehia Germania și România.

Urmărește-ne și pe Google News

“Lansarea programului de verificare independentă a informației AFP survine la două luni din momentul în care am inițiat verificarea digitală în limba germană. Odată cu lansarea programului în România, programul va cuprinde 18 limbi la nivel global, dintre care 15 țări europene,” a spus Christine Buhagiar, Director Regional pentru Europa.

Primii posesori de iPhone 12 mini se plâng deja de o problemă tehnică CITEȘTE ȘI Primii posesori de iPhone 12 mini se plâng deja de o problemă tehnică

AFP va verifica conținutul postat pe Facebook în limba română. Reprezentanții Facebook spun că o colaborare cu agenții locale nu este exclusă pe viitor, însă acest lucru nu poate fi realizat momentan, deoarece verificatorul trebuie să dețină un certificat de examinator al informațiilor certificat prin Rețeaua Internațională de Verificare a Faptelor, condiție ce nu este îndeplinită de nicio publicație în prezent.

Potrivit companiei, alegerea țărilor care fac parte din programul menționat este legată și de proximitatea alegerilor.

Facebook subiniază că decizia de etichetare inițială a informațiilor considerate false va fi luată în permanență de o persoană și nu de inteligența artificială, care va fi utilizată doar suplimentar, pentru semnalarea conținutului similar cu cel deja marcat.

Utilizatorii vor putea face apel împotriva deciziilor Facebook, urmând să fie puși în legătură cu verificatorii care au etichetat conținutul ca fiind fals.

Atunci când un examinator al informației evaluează o postare ca fiind falsă, Facebook o prezintă mai jos în News Feed, pentru a limita distribuirea acesteia și, implicit, numărul de persoane la care aceasta ajuinge. Totodată, atunci când o postare a fost marcată ca fiind falsă, Facebook avertizează persoanele care văd postarea sau încearcă să o distribuie. Paginilor și domeniilor care distribuie în mod repetat știri false li se va reduce activitatea de distribuire și li se va elimina capacitatea de a genera bani și de a face publicitate. 

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
stiri false
fake news
fake news romania