Firmele din media și publicitate (33%), din telecomunicații și IT (30%) și din serviciile financiar-bancare (29%) alocă cele mai mari bugete de social media marketing, de peste 10.000 de euro/an.
La polul opus se află companiile din comerț (31%), care au bugete de 1.000-3.000 de euro/an pentru social media marketing, cum au și companiile din industria alimentară (30%). Bugetele între 5.000-10.000 de euro/an apar la cele mai multe companii din turism (25%) și producție industrială (24%), arată datele studiului realizat de compania de consultanță Valoria Business Solutions.
Studiul mai arată că marketingul este pe primul loc în topul activităților din social media pentru companiile din următoarele industrii: producție industrială (27%), servicii financiar-bancare (24%) și industrie alimentară (21%). Analiza competitivă este importantă pentru următoarele industrii: telecomunicații/IT (15%), turism (12%), energie și utilități (10%). Relațiile cu clienții prin intermediul rețelelor de socializare sunt prioritare pentru industria alimentară (17%), construcții/imobiliare (15%), comerț (13%) servicii financiar-bancare (13%). Partea de vânzări este cel mai bine reprezentată în comerț (19%), servicii financiar-bancare (11%) și servicii de publicitate/media (11%).
Conținutul pe care îl oferă cel mai adesea companiile din turism followerilor este cel despre campanii și promoții (27%). Companiile din telecomunicații postează informații companie (istoric, evenimente, inițiative) dar și despre locurile de muncă disponibile (27%). Cele din industria financiar-bancară oferă mai ales informații despre produsele și serviciile lor (23%), ca și cele din industria famaceutică (29%), din construcții (29%) și din sectorul producției industriale (33%).
CITEȘTE ȘI WhatsApp pregătește introducerea profilurilor de business – o sursă de venituri pentru Facebook și de spam pentru utilizatoriÎn sectorul producției industriale companiile folosesc social media cel mai mult post-vânzare, pentru a trimite informări periodice și pentru prospectare – identificarea oportunitaților de vânzare. La fel stau lucrurile și în industria alimentară. Pentru companiile din comerț, construcții și imobiliare cea mai importantă etapă din procesul de vânzare ce poate fi influențată prin social media este cea de ofertare.
La studiu au participat 339 de respondenți din 14 industrii, dintre care 16% cu funcția de CEO/Președinte/Director General, iar 70% cu funcția de Marketing Director/Manager/Specialist, și a fost efectuat în perioada 9 februarie – 11 aprilie 2017.