Unu din doi angajați români consideră că ar putea avansa în carieră prin coaching

Unu din doi angajați români consideră că ar putea avansa în carieră prin coaching
Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 16 nov 2016

Mai mult de jumătate (57%) dintre angajații din corporații consideră că ar avea nevoie de un program de coaching pentru a se dezvolta pe plan profesional și cred că este datoria șefilor să îi trimită la un astfel de program, arată rezultatele unei cercetări realizate de Ascendis.

Pentru 28% dintre participanții la studiu, coachingul ar trebui utilizat pentru dezvoltarea abilităților de relaționare ale angajaților și doar unu din nouă salariați crede că un astfel de demers este menit să corecteze problemele de comportament ale unei persoane.

Urmărește-ne și pe Google News

”În prezent, tot mai multe organizații apelează la coaching, atât pentru rezolvarea unor probleme punctuale, legate fie de performanță, fie de relaționare, cât și pentru programe de dezvoltare de durată medie sau lungă pentru angajați. Participanții implicați în astfel de programe sunt persoane din diverse companii, de la toate nivelurile ierarhice, de la CEO/Director General, până la nivelul de execuție, dar există și persoane care aleg pe cont propriu să se înscrie într-un program de coaching”, a declarat Andreea Popa, trainer și master coach Ascendis.

Spre deosebire de occidentali, salariații români nu sunt obișnuiți să ceară. Mai mult de 40% dintre respondenți consideră că managerul este cel care ar trebui să ceară un astfel de program pentru un subordonat, iar 16% dintre angajații participanți au indicat persoana din departamentul de resurse umane drept responsabilă pentru această inițiativă, mai degrabă decât șeful direct.

Doar 30% au ales să răspundă că angajatul însuși ar trebui să solicite implicarea într-un program de dezvoltare.

”Rezultatele sondajului sunt totuși explicabile prin prisma faptului că, în România, oamenii au un nivel de asertivitate mai scăzut decât în alte țări și, din acest motiv, nu formulează cereri explicite pentru satisfacerea propriilor nevoi. Practic, ei nu ‹îndrăznesc› să ceară, ci se așteaptă ca managerul direct să sesizeze și să propună o astfel de soluție”, a spus Andreea Popa.

În practică, există două categorii de persoane care beneficiază de programe de coaching: cele care solicită singure înscrierea într-un astfel de program și cele înscrise de către managerul direct sau de un sponsor din cadrul companiei.

”De cele mai multe ori, cei care s-au înscris singuri într-un program de coaching vor să rezolve probleme legate de propria performanță, de imaginea de sine, de siguranța de sine. Mulți sunt manageri care au ajuns pe poziții de conducere, propulsați de performanța lor individuală, dar, în noua poziție, alte abilități le pot aduce succesul. Ei generează acum rezultate coordonând o echipă, iar din aceasta fac parte oameni cu niveluri de motivație și profiluri diferite. Astfel, managerii au dificultăți, simt că nu sunt pregătiți și oscilează între permisivitate și impunere pentru atingerea rezultatelor. Cum nici permisivitatea, nici impunerea nu reprezintă soluții eficace, noii manageri își doresc să rezolve acest tip de problemă, formându-și prin coaching abilități de relaționare și de management adecvate”, a explicat Andreea Popa.

Întrebați despre coachingul de echipă, respondenții au spus că, dacă ar fi să realizeze un top al situațiilor în care ar apela la acest tip de serviciu, în primul rând s-ar orienta către un astfel de program pentru a rezolva probleme de cooperare în echipă și, în al doilea rând, pentru corecțiile necesare creșterii performanței echipei.

În ceea ce privește perioada în care sesiunile de coaching ar trebui să genereze rezultate, datele cercetării arată că majoritatea celor intervievați indică un interval între două și șase luni ca fiind perioada după care se așteaptă să aibă rezultatele urmărite în programul de dezvoltare, frecvența optimă fiind în viziunea lor de o întâlnire la una sau două săptămâni.

Ascendis, liderul pieței locale de training și consultanță în domeniul dezvoltării profesionale, și-a început activitatea în anul 1997.

Cu afaceri de 5,4 milioane de euro în 2015, grupul are linii de business în arii precum training, coaching, consultanță, teambuilding, e-learning, certificări HR și LSS, limbi străineși well-being. Ascendis are în prezent o echipă de 67 de consultanți și facilitatori și un portofoliu de peste 160 de clienți constanți.

viewscnt
Afla mai multe despre
studiu
coaching