Unilever a anunțat că renunță la planul de a cumpăra divizia de produse pentru îngrijirea sănătății adresate consumatorilor a GlaxoSmithKline (GSK) și nu va majora oferta anterioară de 50 de miliarde de lire sterline (68,4 miliarde de dolari).
Acțiunile Unilver au urcat cu peste 10% pe bursa americană după acest anunț, în timp ce GSK a pierdut 2,8%. La Londra, acțiunile Unilver cresc astăzi cu aproape 2%.
Divizia de consumer healtcare a GSK include Aquafresh, Sensodyne, Centrum sau Panadol.
Ar fi fost una dintre cele mai mari tranzacții care ar fi implicat firme listate la Bursa de la Londra și ar fi transformat Unilever într-un lider pe segmentul produselor de frumusețe și îngrijire personală.
GSK a confirmat că a primit trei oferte de la Unilever, ultima în data de 20 decembrie, cuprinzând 41,7 miliarde de lire sterline în numerar și 8,3 miliarde de lire sterline în acțiuni Unilever, dar care nu reflectă valoarea intrinsecă a afacerii și potențialul său.
GSK, cu sediul în Londra, vrea să scindeze divizia sa consumer healthcare printr-o listare separată la mijlocul acestui an, la Bursa de la Londra.
Unilever South Central Europe coordonează din București operațiunile în șapte țări din zonă: România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia și Republica Moldova.