TeraPlast preia controlul la producătorul de țiglă Depaco, pentru peste 12 milioane euro. În 4 ani va prelua integral compania

TeraPlast preia controlul la producătorul de țiglă Depaco, pentru peste 12 milioane euro. În 4 ani va prelua integral compania
Adrian Panaite
Adrian Panaite
scris 31 ian 2018

Grupul TeraPlast, cel mai mare procesator de PVC din România, a achiziționat pachetul majoritar la compania Depaco și a încheiat, de asemenea, o înțelegere cu vânzătorii pentru preluarea a 100% din companie în următorii 4 ani.

TeraPlast Bistrița (TRP) a achiziționat pachetul de control la producătorul de țiglă metalică Depaco, care vinde produse sub marca Wetterbest, suma plătită pentru pachetul de 67% din acțiuni ridicându-se la 12,35 milioane euro. Cumpărătorul, care a primit avizul Consiliului Concurenței pentru tranzacție,  mizează că poate realiza o creștere de 50% a afacerilor care în 2017 s-au ridicat la 40 milioane euro, cu 45% mai mari decât cele din 2016.

Urmărește-ne și pe Google News

TeraPlast, cel mai mare procesator de PVC din România, a încheiat, de asemenea, o înțelegere cu vânzătorii pentru preluarea a 100% din companie în următorii 4 ani, prețul plătit urmând să fie corelat cu dinamica rezultatelor companiei în intervalul ulterior.

EXCLUSIV Propunerile de TVA zero la locuințe și publicitate sunt pregătite să fie eliminate. Va fi doar TVA de 5% la produse din agricultură UPDATE Dragnea confirmă CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Propunerile de TVA zero la locuințe și publicitate sunt pregătite să fie eliminate. Va fi doar TVA de 5% la produse din agricultură UPDATE Dragnea confirmă

Depaco derulează planuri de dezvoltare ale fabricii de la Baicoi (județul Prahova) și a celei din Podari (județul Dolj) cu scopul de a mari capacitățile de producție și logistică. „Noul an este unul reprezentativ pentru Depaco, tot mai prezent pe piețele din Europa”, spune Valeriu Irimescu, directorul general al producătorului de țiglă metalică. „Ne propunem extinderea business-ului în toate zonele, acolo unde suntem mai putin prezenți – atât în România, în special în zona nord, cât și în zonele adiacente.”

Grupul TeraPlast își propune pentru acest an o cifră de afaceri de peste 900 de milioane de lei. Portofoliul de produse al grupului este structurat pe 7 linii de business: Instalații & Amenajări, Profile tâmplărie, Granule, Panouri termoizolante, Structuri metalice zincate, Tâmplărie termoizolantă și Tiglă Metalică, prin brandul Wetterbest, deținând poziții de top pe o mare parte din aceste piețe. Compania-mamă TeraPlast este lider de piața pe segmentele de canalizări exterioare și granule, și este al 2-lea jucător de pe piața de canalizări interioare. Subsidiara TeraSteel este al 2-lea jucător de pe piața de panouri sandwich și liderul pieței de structuri metalice zincate.

În octombrie, Teraplast a deschis fabrica Terasteel Serbia, prima fabrică din străinătate inaugurată după 1990, aflată în proprietatea unei firme românești, după ce a cumpărat producătorul de panouri sandwich Interlemind din Serbia, valoarea tranzacției fiind de 4,3 milioane de euro. Pentru aceste achiziții, Dorel Goia, fondatorul TeraPlast a primit Premiul “Cea mai spectaculoasă expansiune” la Gala Povești cu Profit Made în România organizată de Profit.ro la finalul anului trecut.

TeraPlast Bistrița este listată la cota Bursei de Valori București din 2008, iar la prețul de închidere al ședinței de tranzacționare de ieri de 0,4110 lei/acțiune, capitalizarea de piață a companiei se ridică la 352,19 milioane lei (75,78 milioane euro).

viewscnt
Afla mai multe despre
teraplast
consiliul concurentei
depaco