Rombat va începe, în a doua jumătate a anului, să furnizeze celulele pentru bateriile auto Li-Ion, destinate mașinilor electrice, în noua fabrică din București.
“S-a lucrat intens în ultimul an pentru a pune în aplicare sistemele de management de sănătate, siguranță, mediu, calitate și gestionare a energiei, precum și sistemul de întreținere planificată”, a declarat pentru Profit.ro Alin Ioanes, noul CEO al Rombat.
Compania va putea începe astfel, în a doua parte a anului, să furnizeze celule Li-Ion pentru partenerul care produce bateriile, compania Prime Motors, unde Rombat este acționar minoritar.
Ioanes spune că proiectul bateriilor pentru mașini electrice este o provocare care permite Rombat să țină pasul cu evoluția tehnologică la nivel mondial și să profite totodată de noile oportunități ale pieței.
Rombat Bistrița, companie din grupul sud-african Metair, a preluat în 2019 un pachet de 35% din Prime Motors, și a investit 13,6 milioane de euro pentru prima sa fabrică de baterii cu litiu-ion. Omul de afaceri Adrian Polec, care controlează Prime Motors, a anunțat anul trecut că negociază cu mai mulți constructori europeni contracte de furnizare a bateriilor produse în parteneriat cu Rombat.
Piața bateriilor aftermarket nu a fost afectată de pandemia COVID, nici în România, nici în Europa, având o evoluție pozitivă, astfel că Rombat a lucrat “cu motoarele turate la maxim”, iar trendul va continua și în acest an, spune Ioanes.
CITEȘTE ȘI Succesul Wörwag Pharma: de la farmacie la companie farmaceutică internaționalăÎn 2019, cel mai recent an pentru care există date disponibile, Rombat a avut o cifră de afaceri de 400,7 milioane lei (84,5 milioane euro), un profit net de 17,3 milioane lei și 750 de angajați.
Alin Ioanes, fost director de operațiuni la Deltamed Cluj, principalul producător de ambulanțe și vehicule din România, a preluat la 15 februarie conducerea Rombat, de la Ioan Repede.
Repede a decis să se pensioneze, după ce a lucrat peste 40 de ani pentru Rombat, companie pe care a condus-o în perioada 1995-2021. El a făcut parte din grupul de acționari care a primit aproape 43 de milioane de euro pentru vânzarea companiei către Metair, în 2012.