România este cea mai importantă piață din regiune pentru producătorul american de mobilă Herman Miller, vânzările companiei pe piața locală fiind susținute de sectorul IT, afirmă Borivoj Zak, Regional Business Manager pentru România, Bulgaria, Cehia, Rusia, Georgia, Ungaria și Slovacia.
Cu o vechime de 114 ani, compania americană Herman Miller este jucător de top în industria de scaune ergonomice și sisteme de mobilier de birou.
"România este cea mai importantă dintre țările de care sunt responsabil, atât ca venituri, cât și din punct de vedere al evoluției acestora. Construcțiile de birouri sunt în plină expansiune, companiile își mută sediile la București sau se dezvoltă puternic în România, datorită optimizării costurilor și a angajaților calificați. Sectorul tehnologiei este în plină dezvoltare în România și există o cerere substanțială pentru angajați cu competențe tehnologice", afirmă Borivoj.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
După România, cele mai mari piețe din regiune pentru Herman Miller sunt Rusia și Cehia.
Vânzări estimate la 3 milioane de euro
Workspace Sutdio, dealer acreditat unic Herman Miller pe piața din România, anticipează că va vinde produse Herman Miller de circa 3 milioane de euro în acest an.
"Din cifra de afaceri, Herman Miller e cam o treime. Anul acesta probabil că vindem Herman Miller cam de 2,5-3 milioane de euro. Per ansamblu, mobila reprezintă 50% din cifra de afaceri a Workspace Studio, amenajările de birouri, 35%, iar restul, servicii. Din mobilă, mai mult de jumătate este Herman Miller", spune Horațiu Didea, managing partner Workspace Studio.
Per ansamblu, Workspace Studio, care se ocupă atât cu vânzările de mobilier, cât și cu amenajările de birouri, anticipează că cifra de afaceri a companiei ar putea ajunge, anul acesta, la 8 milioane de euro, de la 5,4 milioane de euro anul trecut.
Workspace Sutdio este distribuitor Herman Miller din 2015. Compania a vândut anul trecut peste 3.600 de scaune Herman Miller în România, cele mai populare modele pe piața locală fiind Aeron și Mirra 2.
"În România, proporția de mobiler bun, de calitate e încă destul de mică, deci e loc de creștere. În contextul creșterii firmelor românești și firmelor IT, sunt din ce în ce mai multe companii care vor să aibă condiții mai bune la birou și sunt dispuse să dea câteva sute de euro în plus pentru asta. În fiecare an, din 2015 până acum, am crescut cu 30%-50%. Era o nevoie pe piață de produse de calitate și creșterea a fost mai mare decât cea naturală. Plus că economia a mers foarte bine", afirmă Horațiu Didea.
Compania are peste 70 de furnizori, colaborând constant cu circa 50 dintre aceștia, și peste 400 de clienți corporate.
"Clienții caută varietate, vor să aibă doua fotolii de la un furnizor, niște dulăpioare metalice de la altul, scaune de la Herman Miller etc. Totodată, tendința în amenajările interioare este o fuziune între mobilerul rezidențial și cel de birouri. Înainte exista o diferență foarte clară, dar linia dintre mobilerul rezidențial sau de hotel și cel de birouri este tot mai subțire", mai spune Didea.
La nivel de grup, Herman Miller, prezentă în peste 40 de state din America de Nord, Europa, Asia-Pacific și America Latină, a avut anul trecut vânzări de 2,4 miliarde de dolari.