Vânzările pe piața românească ale grupului israelian Strauss Coffee, producătorul mărcilor de cafea Doncafe și Amigo, au fost trase în jos de deprecierea leului în trimestrul al treilea, însă rămân în creștere la nivelul primelor 9 luni din 2021 comparativ cu perioada similară din 2020, când restricțiile au condus la o prăbușire a încasărilor.
În primele 9 luni ale anului în curs, vânzările Strauss Coffee în România au însumat 125 de milioane de shekeli (99,2 milioane lei), o creștere de 4,5% față de perioada echivalentă din 2020. În lei, avansul în ritm anual a fost de 7,1%.
"Creșterea vânzărilor în monedă locală se datorează în mare parte revenirii volumului de vânzări către canalul AFH (away from home - în afara locuinței), ca urmare a impactului izbucnirii epidemiei de Covid-19 în perioada corespunzătoare din anul trecut. Vânzările companiei în primele nouă luni ale anului 2021 au fost afectate în mod negativ de deprecierea leului românesc față de shekel", potrivit companiei.
La nivelul trimestrului al treilea, vânzările au scăzut cu 5,2%, la 46 milioane shekeli (35,56 milioane lei). Declinul are la bază deprecierea leului față de shekel, în timp ce în lei vânzările au înregistrat o creștere modestă, de circa 1%.
În primele două trimestre, vânzările companiei pe piața locală crescuseră puternic, cu peste 11%, după prăbușirea din prima jumătate a anului trecut.
Strauss Coffee a încheiat anul trecut cu o scădere de 9,5% a afacerilor pe piața locală (6,5% pentru vânzările în lei).