"Ne-am dat seama că dacă nu devenim o companie de tehnologie în 5 ani... Și credeți-mă că în domeniul medical dacă nu ne transformăm și nu facem acești pași în tehnologie nu mai existăm în 5 ani. O companie de dimeniunea MedLife, ca lider al acestui sector, nu-și permitea să nu facă asta. Despre asta este vorba. Asta facem", a afirmat Marcu la lansarea primului program de testare genetică din România, finanțat integral de MedLife printr-o investiție în valoare de peste 10 milioane euro.
El a arătat că circa 5.000 de persoane au descoperit în ultimii 5 ani, în urma unor screeninguri de rutină, într-o fază incipientă, că au o boală cronică severă.

"Proiectul nostru a apărut dintr-o dorință de a fi diferiți în sensul de a putea să visăm cu toții – eu cel puțin visez că mă dau toată ziua pe mare, alții fac hiking, alții fac maratoane. Întrebarea e – bun, avem 30 – 40 - 50 de ani – dacă putem să facem lucrul ăsta. Asta e de fapt cheia.
A fost o obsesie de a face aceste evaluări la un cost mai scăzut. Suntem prima companie din România cu o astfel de inițiativă și de când am început am primit telefoane din 5-6 țări din regiune care vor să facă acest lucru cu noi", a afirmat el.
Marcu spune că probabil în urma testării celor 4.000 de persoane din prima etapă a proiectului 3-4% dintre acestea vor afla că au o boală gravă, dar o vor descoperi la timp. Iar alții vor afla ce trebuie să facă pentru a nu ajunge într-o astfel de situație, de exemplu care să fie alimentația dacă au un risc mai mare, genetic, de cancer de stomac.

Testele genetice vor deveni, în 10 ani, accesibile la nivel general, dar MedLife încearcă să le pună la dispoziție celor interesați mai repede și la costuri cât mai mici, mai spune Marcu, adăugând că un astfel de test costă între 200 și 300 de euro și că sunt multe înscrieri în cadrul proiectului.