Producătorul de biciclete Eurosport DHS din Deva, controlat de investitori chinezi și germani, vrea să atragă noi furnizori. Poveste: Compania s-a mutat "de nicăieri în munți", control cu a doua generație de antreprenori chinezi
Producătorul de biciclete Eurosport DHS din Deva, controlat de investitori chinezi și germani, vrea să atragă noi furnizori. Poveste: Compania s-a mutat "de nicăieri în munți", control cu a doua generație de antreprenori chinezi
Pentru a face față actualelor blocaje din lanțurile de aprovizionare, inclusiv costurilor de transport în creștere, producătorul român de biciclete Eurosport DHS vrea să atragă noi furnizori de componente.
În contextul în care toată atenția este îndreptată spre sectorul de asamblare a bicicletelor electrice, aflat încă în creștere, un furnizor de baterii și un furnizor de sisteme de transmisie din China, Suzhou Wanjia Electric, ar putea răspunde în curând solicitării companiei.
Compania Eurosport DHS (cunoscută și ca DHS Group), care asamblează și comercializează biciclete, este pe piață din 1996. În prezent, este controlată de investitori chinezi și germani.
Compania s-a mutat "de nicăieri în munți" în orașul Deva, ușor accesibil, în 2004. Odată cu această mutare, fondatorii chinezi Niu Gunaghui și Xi Yang, soț și soție, au reușit să dezvolte afacerea. Cu câțiva ani în urmă, producătorul de jante și roți din aliaj Cerurim a fost prima companie pe care au convins-o să producă pe proprietatea DHS de la Deva. Acum, compania caută să atragă și alți furnizori, potrivit unui reportaj Bike Europe.
Furnizorul de biciclete Prophete colaborează cu compania românească din 2004, anul în care DHS Group s-a mutat la Deva.
După o primă colaborare de succes cu Eurosport DHS, Prophete a intrat în acționariatul companiei, în 2006. Cota minoritară, de o treime, din Eurpsort DHS a fost apoi crescută treptat, până la participația de 47,5%, deținută și în prezent. Participația majoritară de 52,5% este deținută în prezent de cea de-a doua generație Yang, prin Tianqi Yang, care a crescut în România.
Tianqi Yang are 32 de ani. A mers la școală în România și apoi în America pentru a studia. Nu și-a imaginat niciodată că va călca pe urmele părinților săi și că va conduce o companie de biciclete, a declarat el pentru Bike Europe. Însă lucrurile s-a schimbat atunci când a efectuat un stagiu la furnizorul american de componente pentru biciclete Wilderness Trail Bikes (WTB).
"Am fost uimit de spiritul de echipă, entuziasmul și autenticitatea fiecărui angajat. Nu contează dacă este un manager sau un lucrător în schimburi - ei trăiesc totul în mod colectiv. Asta aș vrea să fac și eu aici, la DHS, în România. Angajații ar trebui să fie mândri că fac parte din echipa DHS și că lucrează aici", a declarat Tainqi Yang pentru Bike Europe.
O privire asupra forței de muncă actuale dovedește că s-au făcut deja multe lucruri bune în acest caz.
"Avem mulți angajați vechi care lucrează de mult timp în afacerea noastră de familie", a confirmat cofondatorul Xi Yang. De altfel, păstrarea vechilor angajați este mai puțin problematică decât atragerea de noi angajați în Deva și în împrejurimi, adaugă directorul adjunct al grupului DHS, Răzvan Filipescu.
Aceștia caută deja în mod special angajați pe o rază mai largă, inclusiv în zona muntoasă aflată la 100 km vest de Deva, unde povestea DHS își are rădăcinile.
Odată cu extinderea afacerii, care nu va include doar DHS și Cerurim pe plan local, ci în viitorul apropiat probabil și producătorul de transmisii Suzhou Wanjia Electric (mai bine cunoscut în Occident sub numele de marcă Vinka), precum și un producător de baterii încă nenumit, compania speră, de asemenea, să poată convinge mai mulți oameni că sunt un bun angajator.
Potrivit directorului de producție Csernay Lorant, 75% din asamblare este producție pe bază de comandă (contract de prelucrare cu echipament original - OEM), iar 25% este pentru mărcile proprii ale companiei: DHS, Devron și AFI Sport.
Există un motiv pentru care aceste trei nume sunt mai puțin cunoscute în Germania. "Așa cum am convenit cu partenerul nostru Prophete, nu oferim mărcile noastre proprii pe piața lor de origine." Astfel, trio-ul de mărci private DHS este vândut în România, precum și în alte țări europene, în timp ce marca AFI Sport, care se concentrează pe MTB-uri, este vândută direct și online.
Cel mai mare client pe baza de comandă este Prophete, 50% din bicicletele asamblate în prezent sunt pentru compania germană. Potrivit lui Tianqi Yang, bicicletele electronice reprezintă deja 70-75% din totalul celor asamblate. Potrivit lui Severine Lönne, modelele Prophete ale anului 2022/23 vor fi asamblate 100% de DHS.
Pe lângă Prophete, furnizorul olandez de biciclete electrice Stella Fietsen este, de asemenea, un client important al DHS, dar nu deține o participație în companie, la fel ca furnizorul german. Tianqi Yang subliniază că Prophete este un partener foarte important și, împreună cu Cycle Union, îi ajută în anumite.
Venite din Orientul Îndepărtat, toate cadrele (95% aluminiu, 5% oțel) sunt vopsite în fabrica DHS.
Producția jantelor și a roților, care se bazează pe utilaje semi și complet automatizate de la Holland Mechanics și Mach1, este, de asemenea, realizată în interiorul fabricii. Bicicletele sunt asamblate treptat pe cinci linii de asamblare, ambalate și, în cele din urmă, transmise pentru expediere. În total, compania are 450 de angajați pe liniile de ansamblare.
Potrivit lui Lorant, fabrica este proiectată "pentru o capacitate anuală de un milion de unități, în două schimburi".