Parteneriatul eAD-LPF: Mai mulți spectatori, audiențe mai mari, atragerea marilor branduri, creșterea jucătorilor

Parteneriatul eAD-LPF: Mai mulți spectatori, audiențe mai mari, atragerea marilor branduri, creșterea jucătorilor
scris 22 apr 2019

Compania eAD Interactive, care a încheiat un parteneriat media cu Liga Profesionistă de Fotbal (LPF) pentru următoarele 5 sezoane, își propune creșterea numărului de spectatori pe stadioane, a audiențelor de TV, atragerea brandurilor importante care să vină alături de echipele din Liga 1, digitalizarea produsului pentru atragerea audienței tinere prezentă pe platformele de tipul Youtube sau Facebook și profesionalizarea managementului și dezvoltarea infrastructurii umane implicate în formarea și creșterea jucătorilor obiectiv stabilit împreună cu LPF, a declarat astăzi Orlando Nicoară, directorul general al eAD.

Printre modalitățile de atragere a spectatorilor la stadion sunt vânzarea de bilete online la fiecare meci din Liga I, abonamente cu acces la orice partidă din Liga I, schimbarea modelului de la 90 de minute de fotbal la 120 de minute de distracție, pentru a încuraja părinții să-și aducă copiii pe stadion, cooptarea jucătorilor care nu sunt implicați în meciul respectiv la acțiuni de marketing - să semneze autografe, să facă fotografii cu fanii - crearea unui food court la fiecare meci din Liga I, crearea unor tribune ale suporterilor și ale legendelor. 

Urmărește-ne și pe Google News

Liga I va beneficia în scurt timp de cel mai performant sistem de rulare a reclamelor pe stadioane, similar cu cele folosite la meciurile din Liga Campionilor.

Contractul se cifrează la 28 milioane euro anual, fără TVA.

„În relația cu LPF, noi vom realiza tot ceea ce înseamnă partea de producție, suntem responsabili pentru producția meciurilor din Liga 1, construim produsul pentru partenerii noștri, televiziunile și operatorii de cablu, vom insista pe partea de marketing pentru a crește audiențele pe TV și audiențele pe stadioane, dar în același timp pentru a face produsul mai atractiv pentru potențialii clienți și tot ceea ce înseamnă partea de activare pentru parteneri”, a spus Orlando Nicoară.

EXCLUSIV GALERIE FOTO Proprietarii Dedeman au cumpărat o vilă interbelică de patrimoniu lângă palatul lui Gigi Becali. Cea mai scumpă casă vândută în 2018 CITEȘTE ȘI EXCLUSIV GALERIE FOTO Proprietarii Dedeman au cumpărat o vilă interbelică de patrimoniu lângă palatul lui Gigi Becali. Cea mai scumpă casă vândută în 2018

Conform informațiilor directorului general eAD, contractul încheiat pe 5 ani este unul mai amplu, care include drepturile TV și drepturile comerciale, cum ar fi dreptul de transmisie pe diferite platforme, fiind exceptate drepturile de transmisii radio, atragerea și selectarea partenerului Ligii 1, atragerea sponsorilor.

„Nu am vândut către televiziuni pentru că noi nu suntem specialiști în acest domeniu”, a specificat și Gino Iorgulescu, președintele LPF.

„Ce ne interesează pe noi - și deja am inițiat discuții - este ca echipele ce promovează sau își propun să promoveze în Liga 1 să aibă o infrastructură minimă, iar aici trebuie lucrat împreună cu FRF astfel încât aceste echipe să aibă un stadion care să corespundă cerințelor din Liga 1, o instalație de încălzire a gazonului, să existe acțiuni de marketing pentru atragerea spectatorilor pe stadioane, să existe baremuri pe partea salarială, iar echipele să își diversifice bugetele și să nu mai depindă în proporție de 40-50% din drepturile TV”, a adăugat Nicoară.

„Grila rămâne neschimbată, în sensul că 30% din bani vor ajunge la cluburi în mod egal și 70% în funcție de performanța sportivă, locul ocupat în clasament la finalul sezonului regulat, respectiv finalul play-off-ului/play-out-ului”, a explicat Justin Ștefan, secretarul general al LPF.

În prezent, DIGI România, Telekom Sport, Clever Media (prin televiziunile Look Plus și Look Sport), UPC și Orange, operatori de cablu care preiau meciurile din Liga 1 prin intermediul televiziunilor Look, sunt partenerii care transmit meciurile din Liga 1 în acest sezon.

FOTO Auchan intră în linie dreaptă pentru a deschide primul supermarket din România CITEȘTE ȘI FOTO Auchan intră în linie dreaptă pentru a deschide primul supermarket din România

„Ne dorim să rămânem în acest sistem, să continuăm cu aceste companii, pentru că este avantajos pentru toată lumea”, a mai spus Nicoară, precizând că urmărește să încheie contracte cu partenerii pentru următoarele 5 sezoane cât durează parteneriatul și că există posibilitatea ca un singur post de televiziune să cumpere un singur meci pe etapă.

Tineretul își petrece foarte mult timp liber în mediul virtual, motiv pentru care EAD își propune să meargă pe platformele digitale pentru a-i atrage pe acești tineri către meciurile de fotbal din Liga I.

"Am creat un canal de Youtube care are aproape 60.000 de abonați în momentul de față, unde punem rezumatele după fiecare meci din Liga I, am blocat transmisiile pirat pe Youtube, toate live-urile care piratau canalele ce transmiteau meciurile din Liga I au fost blocate într-un parteneriat cu Youtube. Lucrăm cu Facebook pentru a bloca, pentru că sunt foarte multe transmisii pirat, astăzi, pe Facebook. Am autentificat toate paginile echipelor din Liga I, astfel încât acestea să aibă pagini oficiale. Vom lansa aplicații IOS și Andoid pe care fanii vor putea vedea golurile marcate după fiecare meci cu o întârziere de câteva minute. Ne propunem să mergem după audiență, audiența tânără care petrece foarte mult timp liber pe smartphone-uri și care își petrece timpul în mediul virtual", a mai spus Orlando Nicoară.

Parteneriatul companiei eAD cu LPF înseamnă poziționarea între două tipuri de clienți, și anume categoria B2B (Business-to-Business), Liga Profesionistă de Fotbal, operatorii de cablu și cele 14 cluburi care sunt prezente în Liga 1 și 2, și categoria B2C (Business-to-Consumer) în care publicul, atât spectatorii care merg pe stadioane, cât și telespectatorii reprezintă partenerii și clienții în operarea acestui contract.

viewscnt
Afla mai multe despre
lpf
ead
fotbal
drepturi tv