FAN Courier, liderul pieței locale de curierat, și-a planificat pentru anul viitor continuarea proiectelor deja începute, construcția noului HUB de la Cluj-Napoca, cu o capacitate de depozitare de 8.000 metri pătrați, extinderea HUB-ului de la Brașov cu încă 2.500 metri pătrați, dar și deschiderea unui nou centru logistic în Ștefănești (județul Ilfov), prin care compania va dezvolta servicii de fulfillment și logistică și va continua proiectul de dotare a filialelor mari cu sisteme automate de sortare.
Compania estimează că va încheia anul acesta cu o cifră de afaceri echivalent a 205 milioane de euro, aproape de „borna” de 1 miliard de lei, mai mare cu peste 22% față de anul anterior, ca efect al creșterii cererii de servicii de curierat. Pe fondul crizei provocate de pandemie și amplificarea comenzilor online, piața de curierat locală a depășit 750 de milioane de euro, cu 20% peste nivelul de anul trecut.
„Dacă în decembrie 2019 vorbeam de consolidarea poziției de lider printr-o creștere similară anilor anteriori, în 2020 ne-am trezit aruncați într-un maraton pe care l-am parcurs în ritm de sprint. A fost un an care ne-a pus la încercare limitele, personale și profesionale, capacitatea de adaptare rapidă la schimbări, responsabilitatea. A fost anul în care am înțeles, mai mult decât oricând, cât de important este să construiești pe baze solide, să ai o strategie clară în minte, să ai o echipă sudată, responsabilă și capabilă să se adapteze din mers, să fii pregătit să faci față schimbărilor rapide intervenite în piață”, spune Felix Pătrășcanu, managing partner FAN Courier.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Blue Air își pregătește intrarea pe piața imobiliară printr-un proiect grandiosPentru anul viitor, compania ia în calcul două scenarii de creștere și un avans al afacerilor între 10-20%, ținând cont de contextul economic, dominat în continuare de incertitudini privind soluționarea crizei sanitare, de reculul existent sau prognozat al unor industrii, dar și de avansul altor sectoare economice.
„Din cauza dinamicii actualei crize, nu este foarte ușor de previzionat evoluția pentru anul viitor. De aceea, lucrăm pe două scenarii majore care iau în calcul două tipuri de creștere: una prudentă și una optimistă. În varianta în care situația sanitară începe să se relaxeze, dar ținând cont de o ușoară contracție estimată pentru unele ramuri economice, pentru 2021, luăm în calcul o creștere de 10%. În scenariul în care situația sanitară nu dă semne de relaxare, iar presiunea pe serviciile de curierat generată de comerțul online rămâne ridicată, estimăm un avans al afacerilor de peste 20%”, a spus Adrian Mihai, cofondator FAN Courier.
Investițiile în automatizarea proceselor și creșterea productivității au fost unul dintre pilonii care au ajutat FAN Courier să acopere cererea suplimentară, generată de criză.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dursun Altînîșîk, fost președinte al Asociației Oamenilor de Afaceri Turci din România, pregătește sute de apartamente în locul depozitelor Universalcoop din Cotroceni„Pandemia nu a determinat o schimbare a strategiei de dezvoltare sau a investițiilor deja stabilite. Ceea ce am făcut diferit a fost să alocăm resurse suplimentare în zona operațională. Anul acesta, am investit aproximativ 15 milioane de euro, fondurile fiind direcționate în special către achiziția de noi vehicule pentru extinderea flotei auto, schimbarea infrastructurii de PDA-uri, investiții în IT și digitalizare, dar și pentru extinderea capacităților de sortare și livrare. Am continuat, de asemenea, investițiile în perfecționarea personalului și dezvoltarea de sedii noi”, arată Neculai Mihai, cofondator FAN Courier.
Pe fondul creșterii cererii de servicii de curierat, FAN Courier a crescut anul acesta numărul de angajați cu 10%, dublu față de estimările de la finalul anului trecut și ia în calcul menținerea acestui ritm și pentru anul viitor.
„Pentru că noile tehnologii ne-au ajutat să creștem productivitatea și să automatizăm o parte importantă a proceselor, creșterea numărului de angajați nu a fost direct proporțională cu creșterea volumelor”, a explicat Neculai Mihai.
Una dintre provocările majore generate de criză a fost menținerea pe o perioadă îndelungată a unui ritm cotidian de lucru specific lunilor de vârf din an. Ca efect al instituirii stării de urgență, cererea de servicii de curierat pentru a acoperi comenzile online de bunuri, de toate tipurile, a explodat în prima jumătate a anului.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Surpriză: eMAG face un pas înapoi - a cedat operarea business-ului de e-commerce din Polonia„Putem spune că pandemia a influențat pozitiv piața de curierat pentru că a generat nu doar creșterea vânzărilor, ci și schimbarea comportamentului multor consumatori. Mulți clienți au decis să facă trecerea la achiziții online. Procentual, perioada restricțiilor a generat o creștere a volumelor în medie cu 20% dar am avut și luni în care cererea a fost mai mare”, a explicat Adrian Mihai.
Cea mai mare campanie de reduceri din România, Black Friday, a generat anul acesta o creștere cu 30% a volumelor transportate de FAN Courier, comparativ cu anul trecut.
„În primul weekend după BF, am avut peste 700.000 de colete, cu aproape 50% peste estimările de dinaintea campaniei. Foarte interesant este faptul că la această creștere au contribuit din plin nu doar magazinele online din România, dar și magazine din afara țării care au campanii în piața românească. La BF de anul acesta au participat retaileri străini care vând produse fashion, mobilier, home&deco, electronice sau hrană pentru animale”, a mai spus Adrian Mihai.
FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai. FAN Courier a devenit, în 2006, liderul pieței românești de curierat, poziție consolidată constant datorită investițiilor și serviciilor cu valoare adăugată noi, introduse permanent.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Acționarii Diasfin pregătesc un proiect rezidențial cu sute de apartamente în locul fabricii de scule din Obor. Urmăresc o asociere pentru dezvoltare sau vânzareaFAN Courier deservește cei peste 55.000 de clienți, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 7.300 de angajați și colaboratori și a unei flote auto de peste 4.400 de autovehicule.
Serviciile FAN Courier de expediere și livrare în sistem „door to door” sunt disponibile atât la nivel național, numărul de localități deservite fără kilometri suplimentari crescând permanent, cât și la nivel internațional, prin parteneriate solide.