Grupul polonez FERRO, unul dintre liderii pieței de echipamente sanitare și de instalații din Europa Centrală și de Est, ia în calcul deschiderea unei fabrici în România, dar și posibilitatea achiziționării unui producător local, pentru extinderea portofoliului de produse.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Anul trecut, FERRO – cu o prezență solidă pe piața bateriilor și robinetelor pe piețele din Polonia, Cehia, Slovacia, România și filiale în aproape toate țările din regiune – și-a extins operațiunile prin preluarea a două companii poloneze cu activități de management al surselor de căldură și producția de sisteme de control și automatizare pentru aparate pe gaz (Termet, respectiv Tester), pentru circa 11,5 milioane de euro.
“Datorită acestei tranzacții și unirii forțelor FERRO, TERMET și Tester, grupul FERRO își va întări poziția în regiunea CEE, fiind perfect pregătit să-și continue expansiunea în industria echipamentelor sanitare și de instalații și să concureze pe piața sistemelor de încălzire și producere a apei calde. (…) La nivel de grup, extinderea nu se oprește aici, pentru că ne dorim și alte achiziții care să ne întărească poziția. Iar oportunități de achiziții ar putea să vină inclusiv de pe piața din România”, a declarat pentru Profit.ro Dan Ionuțaș, director general FERRO România și director export FERRO Group.
El afirmă că, în prezent, grupul ia în considerare atât deschiderea unei unități de producție în România, cât și posibilitatea achiziționării unui producător local care să sprijine extinderea gamei de produse, în concordanță cu strategia de dezvoltare.
“În mod cert, în planurile Grupului FERRO România va deveni un important hub de dezvoltare pentru toată zona de sud-est a Europei”, spune Ionuțaș.
CITEȘTE ȘI Cargus, soluția de servicii personalizate pentru afacerea ta!Piața locală este vizată nu doar pentru producție, urmând să fie una dintre principalele țări de suport logistic și de know how ale grupului, punct strategic pentru dezvoltarea ulterioară în regiune.
Grupul este prezent în România prin Novaservis, cu activități pe piața echipamentelor sanitare și de instalații și liderul segmentului bateriilor (în volum). Compania din Cluj Napoca înregistra în 2019, conform ultimelor date, o cifră de afaceri de 99 de milioane de lei (20,9 milioane euro) și un profit de 6,3 milioane de lei.
CITEȘTE ȘI Virtual Private Server (VPS) – soluția de la Vodafone care vă permite să configurați mașinile virtuale în funcție de propriile nevoi“Anul 2020 ne-a adus o creștere semnificativă a cifrei de afaceri față de anul precedent. Mai mult, ne-am depășit obiectivele stabilite la nivel de companie pentru anul trecut. Anul acesta vom încerca să trecem peste climatul actual incert și volatil, generat de criza sanitară, prețurile în creștere vertiginoasă la materiile prime, situația internațională dificilă în care se află transporturile de mărfuri, criza de pe piața forței de muncă calificate etc. Astfel, prefigurăm o creștere de până în 10% comparativ cu anul 2020”, a afirmat Ionuțaș.
Directorul FERRO caracterizează piața locală de sanitare și instalații ca fiind relativ stabilă, cu creșteri moderate de la an la an, remarcând însă o orientare din ce în ce mai pregnantă a consumatorilor către produse cu un raport bun calitate-preț și cu exigențe tot mai mari legate de design.
Decizia de cumpărare este influențată, potrivit unor cercetări de piață realizate anul trecut, de siguranța și confortul în utilizare, designul și garanția oferită de producător. Cerințele cumpărătorilor sunt din ce în ce mai ridicate, iar pe lângă calitate, funcționalitate și design crește importanța serviciilor conexe.
CITEȘTE ȘI INTERVIU Valentin Bancu, despre premium în business“Consumatorii se află în plin proces de maturizare și educare, lucru care pentru noi este un semn extrem de bun, raportat la perspectivele de dezvoltare ale pieței”, concluzionează Ionuțaș.
Produsele FERRO (printre care baterii sanitare, sisteme de duș, chiuvete, robineți, racorduri și fitinguri) sunt vândute prin intermediul distribuitorilor naționali de echipamente sanitare și de instalații, respectiv prin rețelele de magazine do it yourself. De asemenea, în contextul dictat de pandemia Covid-19, o dezvoltare puternică au avut partenerii companiei care și-au extins vânzările în zona online.
CITEȘTE ȘI Afacerile online: creștere sau stagnare?Grupul este unul dintre liderii pieței de echipamente sanitare și de instalații din regiunea Europei Centrale și de Est. FERRO SA a fost înființată în Polonia în 1992, iar din 2010 este listată la Bursa de Valori din Varșovia. În urmă cu 10 ani, odată cu achiziția Novaservis, din Cehia, s-a format grupul FERRO, care în prezent ocupă poziția de lider pe piața poloneză în vânzările de robinete și locul al doilea în ceea ce privește vânzările de baterii, respectiv locul I pe piața de baterii sanitare în Cehia și Slovacia.
De asemenea, grupul are filiale în România, Republica Moldova, Ungaria, Bulgaria, Croația, Macedonia, Bosnia și Herțegovina, Muntenegru, Grecia, Slovenia, Letonia, Estonia și Lituania.
Produsele FERRO sunt realizate la fabrica Novaservis din Znojmo, Cehia, precum și în alte câteva unități din Europa și Asia.
În primele trei trimestre ale anului trecut, FERRO SA a avut vânzări de circa 84 de milioane de euro și un profit de aproape 20 de milioane de euro.
Printre acționarii companiei poloneze se numără fonduri de pensii și de investiții, ca și companii de asigurări, precum PKO, Nationale Nederlanden, Aviva, Aegon, Santander TFI.