Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care PayPoint preia Payzone, dar cu o serie de condiții

Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care PayPoint preia Payzone, dar cu o serie de condiții
scris 10 oct 2017

Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care procesatorul britanic de plăți PayPoint, prezent în România, preia compania Payzone, care oferă pe teritoriul României servicii similare celor oferite de PayPoint și este controlată de un fond de investiții tot din Marea Britanie, dar cu o serie de condiții.

În urma analizei efectuate, Consiliul Concurenței a constatat ca această operațiune ar putea conduce la afectarea concurenței pe piața serviciului de încasare sume de bani din România. Ca urmare, tranzacția a fost autorizată cu condiția respectării unor angajamente asumate de PayPoint Services SRL.

Urmărește-ne și pe Google News

Astfel, PayPoint s-a angajat să nu crească, pentru o anumită perioadă, prețul solicitat anumitor companii pentru prestarea serviciilor de încasare a facturilor. De asemenea, compania și-a luat anumite angajamente menite a asigura că firmele concurente și care operează rețele de terminale de plată pot să obțină accesul în spațiile comerciale necesare instalării terminalelor de plată situate în mediul rural.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

PayPoint lucrează în România prin PayPoint Services SRL, grupul britanic fiind înființat în 1996.

 

 

În 2007, britanicii au preluat distribuitorul local de produse și servicii pre-plătite pentru telefonie mobilă Pay Store SRL, redenumit ulterior PayPoint Services SRL. În 2008, societatea a lansat serviciul de încasare sume în numerar.

PayPoint PLC este listată la London Stock Exchange.

Tranzacție: Grupul de restaurante Divan a fost vândut CITEȘTE ȘI Tranzacție: Grupul de restaurante Divan a fost vândut

Payzone a fost înființată în 2004 și are ca acționar majoritar societatea Payzone Group, deținută de un fond de investiții care operează din Marea Britanie.

Veniturile procesatorului britanic de plăți PayPoint în România au crescut cu 23,1% în semestrul fiscal încheiat pe 30 septembrie 2016, la 19,15 milioane de lire sterline (22,6 milioane euro), în condițiile în care numărul tranzacțiilor pentru plata facturilor a avansat cu 11,7%, la 32,6 milioane de tranzacții.

În perioada aprilie-septembrie 2016, PayPoint a raportat venituri de 15,56 milioane lire sterline pe piața românească și a procesat un număr de 29,1 milioane de tranzacții pentru plata facturilor, se arată în raportul financiar al companiei. Cota de piață a companiei a crescut în intervalul analizat de la 21,3% la 23,1%.

Britanicii și-au mărit rețeaua de terminale din România cu 521 unități în semestrul încheiat la finele lunii septembrie, de la 10.141 terminale în luna martie la 10.662 terminale, reprezentând peste o treime din numărul total de 39.635 terminale ale grupului.

În București apare un nou brand de cinematograf. Primul spațiu va fi amenajat în mall-ul Liberty Center CITEȘTE ȘI În București apare un nou brand de cinematograf. Primul spațiu va fi amenajat în mall-ul Liberty Center

Pe lângă serviciile pentru plata facturilor de utilități, servicii TV, telecom și internet, PayPoint furnizează servicii de transfer de bani și oferă șoferilor posibilitatea de a-și plăti rovinieta folosind terminalele proprii. Grupul britanic are operațiuni, pe lângă România, în Marea Britanie, Irlanda, Franța și America de Nord.

Veniturile PayPoint la nivelul grupului au scăzut cu 1,1% în intervalul aprilie-septembrie, de la 102,8 milioane lire la 101,7 milioane lire (119,8 milioane euro), ca rezultat al vânzării operațiunilor din online, în timp ce veniturile nete au coborât cu 1,5%, până la 58,4 milioane lire (68,8 milioane euro).

Profitul operațional înainte de taxe a urcat cu 15,6%, de la 21,3 milioane lire la 24,7 milioane lire (29,1 milioane euro), sprijinit de performanțele solide din România și de veniturile din plățile de pe dispozitivele mobile.

Grupul britanic a trecut pe profit în primul semestru al anului fiscal curent, cu un câștig de 19,74 milioane lire (23,25 milioane euro), comparativ cu o pierdere de aproape 1,29 milioane lire în intervalul corespondent al anului trecut.

PayPoint a procesat 337,2 milioane tranzacții în perioada aprilie-septembrie, în scădere cu 15,5% raportat la primul semestru din anul fiscal precedent, valoarea tranzacțiilor procesate reducându-se cu aproape 32%, până la 4,9 miliarde lire (5,8 miliarde euro). Excluzând activitățile din online, volumul tranzacțiilor a crescut cu 0,1% în intervalul analizat, în timp ce valoarea acestora s-a majorat cu 0,4%.

viewscnt
Afla mai multe despre
paypoint
venituri
rezultate
plati facturi