Conducerea Electrolux, care de la începutul lunii martie se confruntă cu o grevă a angajaților, a remis un comunicat în care acuză sindicatul Cartel ALFA de defăimarea companiei, amenințând siguranța consumatorilor prin boicotarea produselor Electrolux în spații publice și magazine și afectând și mai mult situația angajațilior.
"Cu privire la caravana de boicotare demarată la începutul acestei săptămâni, cu scopul de a denigra și instiga împotriva brandului și a produselor Electrolux, dorim să subliniem că acest tip de comportament este total inadecvat și împiedică identificarea unei soluții constructive. Astfel de acțiuni agresive au un impact negativ, nu doar asupra companiei, ci și asupra consumatorilor, partenerilor de afaceri și angajaților. Conform informațiilor noastre, aceste acțiuni sunt demarate și încurajate de sindicatul Cartel ALFA, nu de către sindicaliștii Electrolux, în mod exclusiv. De asemenea, ele nu sunt concentrate pe negocierea contractului de muncă, ci pe defăimarea companiei noastre prin orice mijloace, amenințând siguranța consumatorilor prin boicotarea produselor Electrolux în spații publice și magazine și afectând și mai mult situația deja dificilă prin care trec toți angajații noștri", se arată într-un comunicat al companie suedeze.
Compania Electrolux a avut o nouă rundă de negocieri cu sindicaliștii. Ultima ofertă financiară include un contract pe doi ani cu o creștere totala de 26,4% raportat la salariul de bază brut al unui angajat din producție, constând într-o creștere treptată a salariului de bază brut și un bonus de prezență în valoare de 200 lei / lună, pentru fiecare an contractual.
Astfel, pentru perioada de doi ani, creșterea raportată la salariul de bază brut al angajaților din producție ar însemna suma de 832 lei, până în 2020. Compania mai oferă tichete de masă în valoare de 315 lei pe lună, bonus anual, compensarea contribuției sociale de 20% și vouchere de vacanță. În plus, ca parte a pachetului de beneficii, spune că oferă și asigurare medicală privată, salarii compensatorii, bonus de pensionare și până la 28 de zile de vacanță pe an.
Profit.ro a relatat recent că vânzările Electrolux în România au crescut anul trecut cu 24,4%, până la 489 milioane de coroane suedeze (aproximativ 47,1 milioane euro), de la 393 milioane de coroane în 2017.
România este a șaptea piață ca mărime din Europa de Est (inclusiv Rusia și Turcia) în funcție de vânzări pentru Electrolux, reiese din datele financiare ale grupului suedez.
La finele lunii decembrie, Electrolux avea 888 de angajați în România, față de aproape 930 de angajați în perioada similară din 2017. Suedezii sunt acționari majoritari ai fabricii omonime din Satu Mare, unde sunt produse electrocasnice și accesorii. Grupul mai deține o divizie de vânzări și marketing în București.
Retailerul suedez pregătește separarea diviziei de electrocasnice profesionale, Elecrolux Professional, de grup și listarea acesteia pe bursă în prima parte a anului 2020.
(Sumele în euro au fost calculate de Profit.ro la un curs de schimb de 0.09635 euro pentru 1 coroană suedeză)