Business-ul Adecco România va crește în acest an, odată cu dezvoltarea pieței serviciilor de resurse umane în ansamblu și a muncii temporare în particular, acest segment având cea mai mare pondere în afacerile Adecco, estimează compania.
“Piața serviciilor de resurse umane va crește cu siguranță în 2021, iar ca lideri de piață ne așteptăm să urmăm același trend. Pe termen scurt, companiile vor prefera flexibilitatea și siguranța pe care munca temporară o oferă. Pe termen lung însă, dacă ne uităm la trendurile globale, companiile vor investi în profesionalizarea la locul de muncă a angajaților proprii, la automatizarea activităților repetitive sau la externalizarea completă a unor procese de HR și producție mai complexe (outsourcing)”, a declarat pentru Profit.ro Florin Godean, country managerul Adecco România.
Cele mai recente date disponibile, aferente anului 2019, arată că Adecco a înregistrat în acel an, în România, afaceri de circa 83 de milioane de euro și un profit de 2 milioane de euro. Cea mai mare parte a cifrei de afaceri provine din servicii de muncă temporară.
“Numărul de angajați temporari s-a păstrat (anul trecut, n.r.) mai mult sau mai puțin la fel ca și în anul precedent. Indirect am fost afectați de efectele pandemiei asupra unora din partenerii noștri”, spune Godean.
CITEȘTE ȘI eMAG Academy, școala care te învață ABC-ul online-ului. Top 10 cei mai studioși cursanțiEl a precizat că efectele pandemiei în piața muncii au determinat angajatorii să regândească modul în care tratează riscurile și responsabilitățile în raport cu angajații sau organele de control ale statului.
Șomajul tehnic, schemele de ajutor financiar pentru companiile afectate sau suspendarea completă a activității au generat situații de incertitudine ridicată, iar aceste semne de întrebare au determinat companiile să caute parteneri de business mai flexibili și care să poată prelua cât mai mult din riscurile și responsabilitățile managementului de personal, potrivit șefului Adecco.
În căutarea unui echilibru între managementul intern al angajaților și externalizarea acestor activități, angajatorii caută astfel soluții mai complexe și flexibile.
Adecco se așteaptă la o intensificare a consumului, în 2021, un trend care, corelat cu un potențial succes al campaniei de vaccinare anticovid, indică o reluare completă a activității în aproape toate sectoarele economiei, inclusiv HORECA și cultură.