Grupul sud-coreean Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, acționarul majoritar al șantierului naval Daewoo Mangalia, a primit undă verde din partea deținătorilor de obligațiuni pentru implementarea unui program de salvare ce prevede conversia în acțiuni a unor datorii în sumă de peste 3,3 miliarde dolari și acordarea de noi fonduri în valoare de 2,6 miliarde de dolari, scrie Reuters.
Daewoo se confruntă cu un nivel ridicat al datoriilor, după ce în ultimii ani a înregistrat pierderi record, pe fondul creșterii costurilor în urma întârzierilor la construcția de platforme offshore, dar și a comenzilor anulate în condițiile prăbușirii prețului petrolului.
Reprezentanții grupului s-au întâlnit luni și marți cu deținătorii de obligațiuni, care au aprobat aproape în unanimitate un plan de salvare prezentat luna trecută de autoritatea sud-coreeană de reglementare în domeniul financiar, FSC.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Vom normaliza activitatea cât mai curând posibil (…), astfel ca deținătorii de obligațiuni să fie mulțumiți de alegerea făcută, atât pentru ei, cât și pentru companie și pentru economia țării", a declarat, într-un comunicat, directorul general al Daewoo, Jung Sung-leep.
Potrivit planului de salvare, deținătorii de obligațiuni Daewoo vor converti în acțiuni jumătate din datoria de circa 1.500 miliarde woni (1,3 miliarde dolari) sub formă de obligațiuni și vor acorda constructorului de nave o perioadă de grație de 3 ani pentru plata diferenței.
În același timp, cei mai mari creditori cu capital de stat, Banca Coreeană de Dezvoltare (KDB) și Banca Coreeană de Import-Export, au acceptat conversia unor împrumuturi negarantate de 1.600 miliarde woni (1,4 miliarde dolari), la care se adaugă o injecție de capital în sumă de 2.900 miliarde woni (2,6 miliarde dolari), ce va fi efectuată la finele lunii aprilie sau la începutul lunii mai.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Poșta propune statului și Fondului Proprietatea un profit sub câștigul net de anul trecut, la afaceri mai mariFondurile vor permite Daewoo să își acopere necesarul de lichiditate pe termen scurt și să continue lucrările la construcția celor 108 nave pentru care a primit comenzi până la finele lunii februarie.
Tot în cadrul programului de salvare, băncile private, care au acordat Daewoo împrumuturi negarantate de aproximativ 700 miliarde won (624 milioane dolari), trebuie să fie de acord cu conversia a 80% din datorie și cu acordarea unei perioade de grație de 5 ani pentru restul sumei.
Daewoo are cel mai mare volum de comenzi existente în rândul constructorilor de nave, însumând un tonaj brut compensat de 6,16 milioane CGT, mult peste volumul comenzilor primite de rivalii Samsung Heavy și Hyundai Heavy. Cu toate aceastea, Daewoo se confruntă cu cele mai mari probleme financiare, în condițiile în care a raportat pierderi cumulate de aproximativ 6.000 miliarde woni (5,2 miliarde dolari) în ultimii doi ani.
Strategia de redresare a grupului, lansată încă din 2015, include vânzarea de active și tăieri de costuri cu personalul în valoare totală de 5.300 miliarde woni (4,7 miliarde dolari). Printre activele scoase la vânzare se află și șantierul Daewoo Mangalia, în privința căruia sud-coreenii poartă discuții cu potențiali cumpărători, a spus recent Jung Sung-leep.
Până în prezent, Daewoo a reușit să strângă doar 1.800 miliarde woni (1,6 miliarde dolari) în cadrul programului.