Toyota, Mercedes-Benz și BMW, cele mai valoroase branduri din industria auto. Ferrari intră în premieră pe listă, cu o valoare de aproape 5 miliarde dolari

Toyota, Mercedes-Benz și BMW, cele mai valoroase branduri din industria auto. Ferrari intră în premieră pe listă, cu o valoare de aproape 5 miliarde dolari
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 26 sep 2017

Toyota este brandul din industria auto cu cea mai mare valoare de piață, potrivit clasamentului anual Best Brands realizat de Interbrands. Toyota și Mercedes-Benz sunt singurele mărci auto care se situează în Top 10 al tuturor brandurilor la nivel global, iar BMW completează top 3 al industriei auto.

Clasamentul celor mai valoroase branduri ale lumii, realizat de Interbrands, arată o sceădere ușoară a companiei japoneze Toyota, cu -6%, dar care rămâne în continuare brandul cel mai valoros, cu 50,2 miliarde de dolari valoare de piață calculată de Interbrands. Top 100 Best Brands cuprinde anul acest 15 mărci din automotive, acestea având, cumulat, o valoare de piață de aproximativ 261 miliarde de dolari, mai puțin decât Apple și Google, primele două branduri din top, la un loc.

Urmărește-ne și pe Google News

Ca și anul trecut, a doua marcă din industria auto în acest clasament este Mercedes-Benz, tot pe locul 9, care a crescut însă cu 10% față de valoarea de anul trecut și valorează acum 47,8 miliarde de dolari. Cele două mărci renumite ale industriei auto sunt singurele care se poziționează în Top 10 Best Brands. Următoarea marcă este tot una premium, BMW, care și-a pierdut locul al doilea cu ceva ani în urmă în fața rivalilor de la Mercedes. Marca bavareză valorează, în opinia celor de la Interbrands, 41, 5 miliarde dolari, exact la fel ca anul trecut.

Honda (20), cu 22,6 miliarde dolari, și Ford (33) continuă clasamentul industriei, cu 13,6 miliarde dolari, + 5%, fiind urmate de Hyundai, 13,2 miliarde dolari, cu 5% mai mult decât anul trecut. Audi – locul 38, cu 12 miliarde dolari și creștere de 2%, Nissan – locul 39, 11,5 miliarde dolari, +4%, și Volkswagen – locul 40 (brandul, nu grupul), cu 11,5 miliarde dolari și creștere de 1%, continuă clasamentul mărcilor auto. Porsche se găsește pe locul 48, cu 10,1 miliarde valoare, mai mult cu 6 la sută, KIA, locul 69, 6,6 miliarde dolari, +6%, Land Rover, 6,1 miliarde dolari, locul 73, MINI, locul 87, cu o valoare de 5,1 miliarde de dolari, în creștere cu 3 procente, se află în partea de jos a Top 100.

Apoi urmează Ferrari, new entry în top, cu 4,8 miliarde, locul 88, iar clasamentul auto este închis de Tesla (98), cu 4 miliarde valoare, aceeași ca anul trecut.

Toyota a anunțat rezultatele pe primul semestru: locul doi după Renault – Nissan. VW coboară pe locul al treilea la nivel global CITEȘTE ȘI Toyota a anunțat rezultatele pe primul semestru: locul doi după Renault – Nissan. VW coboară pe locul al treilea la nivel global

La acestea se adaugă marca de motociclete Harley Davidson, care are o valoare calculată la 5,6 miliarde de dolari, fiind poziționată pe locul 77, cu o creștere de 3 procente față de anul trecut.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
mercedes
bmw
honda
ford