Sindicatele transportatorilor au solicitat ministerului de resort majorarea salariului minin brut din domeniu, pentru a reduce astfel deficitul de personal din domeniu. Angajatorii, care se opun însă acestei măsuri, reclamă un deficit pe piața muncii de circa 10.000 de șoferi profesioniști, ca urmare a angajării românilor în alte state europene, unde salariul este considerabil mai mare.
De ce este important: Prin OUG nr. 114/2018, în sectorul construcțiilor, veniturile brute lunare din salarii cuprinse între 3.000 lei și 30.000 lei au fost scutite de la plata impozitului pe salarii, exceptate de la plata CASS până în 2028, iar cota CAS a fost redusă de la 25% la 21,25%. Pentru a accesa aceste facilități, însă, o firmă trebuie să aibă peste 80% din cifra de afaceri provenită din construcții sau alte activități precizate de autorități, în special producția unor materiale de construcții.
De asemenea interesant: Ulterior, Guvernul a extins aceste facilități la o nouă serie de producători de materiale de construcții, printre care producătorii de ciment, var și ipsos, cărbune inferior și alte produse din minerale nemetalice (printre care și bitum).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit unui document oficial al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, care citează date ale Autorității Rutiere Române (ARR), numărul de conducători auto certificați profesional pentru post de șofer profesionist depășește cu 30.000 numărul de conducători auto angajați de către operatorii de transport rutier români.
În condițiile în care, deficitul declarat de către operatorii de transport români este de 10.000 conducători auto, diferența de 20.000 de conducători auto români, certificați profesional conform reglementărilor europene în domeniul transportului rutier, sunt angajați de către operatorii de transport rutier din statele vestice ale Uniunii Europene, unde salariile sunt mai mari, arată Ministerul Transporturilor.
Guvernului i-a fost solicitat de unii angajatori să facilitarea condițiilor de angajre pentru cetățeni ai unor țări terțe în profesia de conducător auto în România, însă ministerul de resort apreciază că astfel ”există riscul de a se agrava acest fenomen al migrației conducătorilor auto români spre țările vestice”.
În acest context, potrivit sursei citate, sindicate ale lucrătorilor din transporturi au solicitat ”majorarea salariului minim brut în domeniul transporturilor rutiere ca o măsură similară după modelul din domeniul construcțiilor”. Soluția identificată de sindicate este, însă, ”alta decât cea identificată de către patronate, pentru a diminua deficitul de conducători auto și pentru a stopa această spirală a plecării din România a conducătorilor auto”, mai precizează documentul citat.
CITEȘTE ȘI Final - Codul Rutier a fost schimbat: Amenzi mai mici pentru bicicliștii din trafic, dar sancțiuni aspre pentru lipsa semnalizării bicicletelorProfit.ro a relatat că Ministerul Finanțelor a anticipat că noi industrii vor solicita faciltiățile fiscale asemenea celor din construcții.