Proprietarii de automobile Volkswagen diesel din Germania au dat în judecată producătorul auto, căruia îi cer despăgubiri în urma scandalului emisiilor, într-un prim caz care poate spori presiunile asupra acestuia pentru a oferi compensații clienților europeni, relatează MarketWatch.
Volkswagen a convenit să plătească unui număr de aproximativ 535.000 de clienți americani și dealerilor auto din SUA compensații evaluate la aproape 20 de miliarde de dolari, dar a refuzat să facă o ofertă similară celor aproape 9 milioane de clienți europeni afectați de scandalul manipulării testelor de poluare ale automobilelor diesel, scrie News.ro.
Dacă reclamanții din Germania vor avea succes, ar putea declanșa un val de plângeri, iar costurile înregistrate de Volkswagen pentru rezolvarea litigiilor ar putea crește semnificativ.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Firma germană de avocatură MyRight a intentat marți procesul împotriva Volkswagen, solicitând despăgubiri în numele unui singur proprietar afectat de scandalul emisiilor, a anunțat tribunalul districtual din Braunschweig.
În Germania nu sunt posibile procesele colective de tipul celor din Statele Unite. În schimb, curtea va audia cazul unui singur reclamant, care va fi apoi folosit drept model pentru litigiile cu alte părți vătămate.
Firma MyRight a colectat cereri din partea a circa 100.000 de clienți ai grupului VW.
MyRight a încredințat administrarea acestor reclamații firmei Hausfeld Rechtsanwalte, subsidiară a unei firme americane de avocatură membră a Comitetului Mixt al Reclamanților, care a reprezentat consumatorii americani în procesul colectiv cu Volkswagen.
Avocații firmei Hausfeld cer VW să le despăgubească clientul la prețul integral plătit de acesta pentru automobilul său, de 41.000 de euro plus dobânzi și comisioane legale.
Reprezentanții Volkswagen au anunțat că au aflat de anunțul MyRight, dar nu au dorit să comenteze pentru că nu au fost citați oficial.
Grupul Volkswagen a recunoscut în septembrie 2015 că a instalat sofituri ilegale pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial pentru reducerea emisiilor în timpul testelor și a fost dat în judecată în mai multe de state de către autorități și cumpărători.
Volkswagen a respins cererile de compensații din partea clienților europeni și a negat că aceștia au suferit pagube, având în vedere că reglementările din Europa sunt diferite de cele din Statele Unite. Compania a oferit clienților europeni doar remedii tehnice pentru automobilele implicate în scandal.