Lufthansa va scumpi biletele de avion cu o „taxă de mediu”

Lufthansa va scumpi biletele de avion cu o „taxă de mediu”
scris 25 iun 2024

Lufthansa a anunțat că va include o taxă de mediu în prețul biletelor sale de avion, devenind astfel cel puțin a doua companie aeriană europeană care ia o astfel de măsură pentru a acoperi costurile generate de reglementările UE pentru reducerea emisiilor de carbon, scrie Reuters.

Companiile aeriene avertizează de ani de zile că reglementările care le obligă să utilizeze combustibil sustenabil mai scump sunt de natură să crească costurile, scrie Hotnews.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Qatar Airways, desemnată de Skytrax cea mai bună companie aeriană din lume pentru a opta oară. Companiile din top 20 CITEȘTE ȘI Qatar Airways, desemnată de Skytrax cea mai bună companie aeriană din lume pentru a opta oară. Companiile din top 20

Prețurile la biletele de avion au crescut deja enorm după încheierea pandemiei de COVID-19 în condițiile în care cererea pentru călătorii a cunoscut o creștere vertiginoasă, una cu care oferta nu a putut ține pasul.

Lufthansa a anunțat acum că va majora prețurile biletelor de avion cu între 1 și 72 de euro, depinzând de tipul biletului. Măsura se va aplica pentru toate cursele Lufthansa ce pleacă din UE, Marea Britanie, Norvegia și Elveția.

Compania germană a declarat într-un comunicat remis presei că taxa de mediu va „acoperi parțial costurile suplimentare în creștere constantă din cauza necesităților reglementărilor de mediu” precum folosirea de combustibil sustenabil.

Lufthansa urmează exemplul Air France și introduce o taxă de mediu pentru pasageri

Agenția Reuters amintește că UE a adoptat reguli care prevăd că zborurile care decolează de pe aeroporturile țărilor membre trebuie să treacă gradual la folosirea unor procente tot mai mari de biocombustibil.

Air France-KLM a devenit în ianuarie 2022 prima companie aeriană din Europa care a introdus o taxă de mediu în prețul biletelor de avion. Taxa era la momentul respectiv de 4 euro pentru clasa „Economy” și 12 euro pentru cea „Business”. Air France-KLM a înregistrat un profit record în primul an după implementarea măsurii.

Carsten Spohr, CEO-ul Lufthansa, a declarat anul trecut că țintele adoptate de UE vor fi mai greu de atins și a lăsat de înțeles că costurile acestora vor fi trecute de companii în cârca pasagerilor.

Compania aeriană germană numește noua taxă impusă pasagerilor „Environmental Cost Surcharge” (Suprataxă pentru costul de mediu).

viewscnt
Afla mai multe despre
lufthansa
bilete avion