Wizz Air, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală și de Est și unul dintre cei mai mari transportatori aerieni care operează în România, schimbă și anulează frecvent, în această perioadă, orele și zilele diferitelor curse deja rezervate de către pasageri, pe care îi notifică pe e-mail că datele de plecare/întoarcere le-au fost schimbate automat și cărora le oferă diferite opțiuni.
Motivul poate fi legat de restricțiile și constrângerile generate de pandemia de coronavirus, care a redus semnificativ și numărul de clienți, compania aeriană neindicând însă în notificări cauza schimbărilor. Schimbări care generează însă uneori și oferte ridicole din partea operatorului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Astfel, de exemplu, pentru o cursă plătită și rezervată anterior pe ruta București-Viena și retur, cu plecare pe 31 august și întoarcere pe 3 septembrie, deci cu 4 zile în capitala Austriei, Wizz Air propune acum o altă variantă: plecare pe 2 septembrie cu aterizare la Viena la ora locală 14.25 și întoarcere de la Viena în aceeași zi, cu decolare la ora locală 14.55. Practic, în loc de un sejur de 4 zile în Austria, Wizz Air oferă 30 de minute pe aeroportul din Viena. Foarte probabil, cât timp se face curățenie în aeronava cu care ai venit pentru a te întoarce.
În cazul în care pasagerii ajung la concluzia că, probabil, nu merită să accepte "oferta" de a călători dus-întors doar pentru a viziona aeroportul din Viena pentru cel mult jumătate de oră, trebuie să rezerve un alt zbor operat pe aceeași rută sau, dacă este necesar, pe o rută comparabilă, dar data noului zbor trebuie să fie cu maximum 14 zile înainte sau cu maximum 60 de zile după data de plecare programată a zborului inițial și în funcție de disponibilitatea locurilor, să solicite rambursarea prețului total al rezervării anulate, dar numai sub formă de credite WIZZ, sau să solicite o rambursare prin transfer bancar sau pe cardul bancar, fără să fie indicat și în cât timp vor primi banii înapoi.
În urmă cu aproape doi ani, cum relata atunci Profit.ro, tot Wizz Air a decis să apeleze la o metodă inedită în relația cu clienții cărora le-a anulat atunci cursa pe ruta București-Cluj-Napoca, notificându-i că, în ziua în care voiau să călătorească spre Cluj, au rezervată în loc o cursă spre Londra, chiar dacă aceștia nu și-au propus să plece în Marea Britanie.