Guvernul trimite Comisiei Europene aplicația pentru obținerea a 363 milioane euro necesare construcției podului suspendat de la Brăila

Guvernul trimite Comisiei Europene aplicația pentru obținerea a 363 milioane euro necesare construcției podului suspendat de la Brăila
scris 23 mai 2019

Guvernul va transmite Comisiei Europene, în această seară sau cel mai târziu mâine, aplicația de finanțare pentru Podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila, astfel încât să fie asigurate din fonduri europene cele 363 milioane de euro, din totalul de 550 milioane de euro, necesare finalizării proiectului.

Reprezentanții Ministerului Fondurilor Europene au declarat pentru Profit.ro că aplicația este aproape finalizată și va fi transmisă fie în cursul acestei seri, fie mâine la Bruxelles.

Urmărește-ne și pe Google News

UPDATE 17:30 Informația a fost confimartă de ministrul interimar al Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, care a arătat că aplicația va fi transmisă la Bruxelles cel mai târziu vineri.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Potrivit ministerului, au fost plătite contractantului deja peste 20 milioane de euro pentru proiectul tehnic și chletuielile legate de amenjarea șantierului și începerea lucrului.

Ministerul anticipează totodată că executantul va solicita un avans de 300 milioane lei în luna iunie, care va fi de asemenea achitat la data solicitării.

Anul trecut, Guvernul a aprobat peste 10 milioane lei pentru a expropria terenuri în suprafață totală de circa 64 de hectare necesare construirii podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 28 de ani, a cărui proiectare și execuție costă 2 miliarde de lei.

CONFIRMARE VIDEO Autostrada Ploiești - Brașov va fi construită cu artizanul celui mai mare pod din lume CITEȘTE ȘI CONFIRMARE VIDEO Autostrada Ploiești - Brașov va fi construită cu artizanul celui mai mare pod din lume

Contractul de proiectare și execuție a podului a fost atribuit în 2017 asocierii dintre firmele Astaldi SpA și IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. și este în valoare de aproape 2 miliarde lei, fără TVA. Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României și face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiții Teritoriale Integrate), finanțabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient".

Durata contractului este de 48 de luni, din care 12 luni proiectare și 36 luni execuție, iar perioada de garanție a lucrărilor va fi de 120 de luni. Pe lângă podul suspendat, principala structură a lucrărilor, proiectul prevede construirea a două viaducte de câte 110 metri lungime, a unui drum principal cu o lungime de 19,095 kilometri și a unui drum de legătură cu DN 22 (Smardan – Măcin), în lungime de 4,328 kilometri.

”După ce va fi construit, podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală, de 1.120 metri”, anunța Ministrul Transporturilor anul trecut. Potrivit autorităților, proiectul are ca scop crearea unei căi de comunicație moderne, cu implicații în dezvoltarea regională a zonei, a fluidizării traficului între localitățile Brăila, Galați, Tulcea și Constanța, creșterea siguranței utilizatorilor, micșararea timpilor de parcurs și scăderea poluării la toate nivelele în zonele în prezent tranzitate.

Compania italiană Astaldi, implicată în numeroase alte proiecte în România, inclusiv în construcția liniei de metrou Drumul Taberei-Universitate, a anunțat recent că a ajuns la un acord cu creditorii săi care vizează restructurarea financiară a societății, cu datorii de 1,76 miliarde euro la finele lunii iunie, pentru a preveni starea de insolvență și a asigura continuarea activității.

Italienii de la Fincantieri vor construi puntea de oțel a podului suspendat de la Brăila, contract de 70 milioane euro CITEȘTE ȘI Italienii de la Fincantieri vor construi puntea de oțel a podului suspendat de la Brăila, contract de 70 milioane euro

Podul suspendat va avea o lungime totală de  1.974,30 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri și două deschideri laterale, de 489,65 și 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 metri de la nivelul de inundații maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigație pe Dunăre. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal și tiranți verticali de legătură între tablier și cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren și sunt localizate în afara digurilor Dunării.

Lățimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri și va fi alcătuită din 4 benzi de circulație de câte 3,50 metri lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 metri lățime, două acostamente de 1,50 metri lățime și o zonă mediană cu lățimea de trei metri.

La acestea se adaugă, de o parte și de alta, două benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având lățimi de câte 2,80 metri fiecare. Podul suspendat va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la kilometrul 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Drumul principal Brăila – Jijila va avea o lungime de 19,095 kilometri și va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete, până la km 7+940. Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, cu o lungime de  4,328 km, va fi prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Acest drum urmează să pornească de la  km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) și se va intersecta cu DN22 (Smârdan-Măcin).

viewscnt
Afla mai multe despre
pod suspendat
pod suspendat braila
pod suspendat dunare
pod suspendat dunare braila
ministerul transporturilor
astaldi
exproprieri lucrari infrastructura
lucrari utilitate publica interes national
programul operational infrastructura mare
fonduri ue infrastructura