Uber Romania a transmis o scrisoare Guvernului în care a solicitat retragerea temporară a proiectului de OUG pentru modificarea Legii 38/2003 privind serviciile de taximetrie, până la reglementarea distinctă a serviciilor de tip ride sharing. Profit.ro a anunțat, săptămâna trecută, că guvernanții au constatat, după 2 ani, că poliția nu îi poate amenda pe taximetriștii care lucrează fără autorizație, din cauza modului în care este formulată legea, și vor clarifica regulile astfel încât șoferii aflați în această situație, precum cei ai companiei Uber, să încaseze mai ușor amenda de 1.000-5.000 de lei.
Subsidiara locală a companiei americane consideră că modificarea propusă la Legea taximetriei ar putea deschide calea unor abuzuri împotriva șoferilor parteneri, câteva mii potrivit informațiilor prezentate, care ar putea fi astfel expuși la amenzi și sancțiuni precum precum pierderea plăcuțelor de înmatriculare pentru o perioadă de șase luni.
"Așa cum se prezintă proiectul de modificare a legii taximetriei poate deschide calea unor abuzuri împotriva șoferilor Uber pentru că nu există o legislație de ride sharing care să facă diferența între serviciile de transport anonime, nefiscalizate, și ceea ce face Uber. Am solicitat premierului Grindeanu retragerea temporară a proiectului de ordonanță până când vom avea un cadru de reglementare clar, distinct, pentru serviciile de ride sharing. Între timp, avem toată deschiderea să lucrăm și să prezentăm modele pentru relgemnetarea serviciilor de ride sharing", a declarat purtătorul de cuvânt al Uber România, Alexandra Corolea, într-o conferință de presă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania este pregătită să înainteze o serie de amendamente la lege astfel încât serviciile de ride sharing să nu fie afectate.
În opinia reprezentanților Uber România, modificarea legii taximetriei ar putea descuraja șoferii parteneri și ar putea diminua posibilitățile consumatorilor pe piața de transport de persoane.
"Uber este o comunitate online închisă, comparativ cu taxi, un serviciu de transport public deschis tuturor. Ca să accesezi platfoma, trebuie să ai un cont, o parolă, date personale, date de card, ca șofer partener trebuie să aduci cazier rutier și judiciar, și asa mai departe. Un client nu poate lua de pe stradă o mașină Uber pentru că nu este marcată, cum se întâmplă în cazul taxiurilor. După ce au devenit șoferi parteneri Uber, ei nu datorează nimic companiei, nu au nicio obligație și pot să facă asta când vor și când pot. De asemenea, majoritatea șoferilor parteneri utilizează Uber pentru a-și suplimenta veniturile, au altă ocupație. O parte dintre ei împart mașina doar de acasă până la birou și înapoi", susțin reprezentanții companiei.
CITEȘTE ȘI VIDEO Speriați de concurență, taximetriștii din București au gândit un plan prin care să îi elimine de pe piață pe șoferii UberUber are în România circa 300.000 de utilizatori unici în România (conturi unice, care au efectuat cel puțin o cursă în platformă) și câteva mii de șoferi parteneri.
Compania este prezentă în Capitală de peste doi ani. Din august 2016, serviciile Uber sunt disponibile și la Cluj-Napoca, iar în Brașov și Timișoara de șase luni.
De la intrarea în România, șoferii pateneri UBER au contestat în intanță nouă amenzi primite pentru prestarea de servicii de transport fără autorizație. Potrivit companiei, instanțele de judecată au dat decizii de anulare în patru din cele nouă dosare, celelalte fiind încă în proces.
La sfârșitul lunii aprilie, organizația patronală COTAR a transportatorilor, printre membrii căreia se numără mai multe companii de taxi din București, a organizat un protest în Piața Victoriei, în fața Guvernului, la care au participat aproximativ 600 de mașini.
Taximetriștii au avut cinci revendicări privind sancționarea și reglementarea celor care prestează servicii de transport fără autorizație, pe care îi acuză de "concurență neloială".
Ulterior, după o întâlnire cu reprezentanții Executivului, organizația patronală a anunțat încheierea protestului, după ce au primit asigurări că revendicările vor fi rezolvate.
A doua zi, șeful Executivului a declarat că nemulțumirile taximetriștilor nu vor fi rezolvate "în nici un caz" prin ordonanță de urgență.
Totodată, UBER România anunța că a primit asigurări de Guvern că modificările pregătite la legea taximetriei nu vor afecta serviciile companiei și pe șoferii parteneri. În plus, compania a precizat că s-a stabilit începerea discuțiilor pe marginea unui cadru de reglementare distinct pentru serviciile ca UBER.
Săptămâna trecută, Ministerul Transporturilor a publicat proiectul de ordonanță de urgență pentru modificarea legii taximetriei, care corespunde unui singur punct din lista de revendicări a COTAR din aprilie.