Bulgaria se pregătește să introducă taxarea mașinilor în funcție de gradul de poluare, după modelul românesc. Astăzi, numeroși români cu autovehicule profită de taxele din țara vecină

Bulgaria se pregătește să introducă taxarea mașinilor în funcție de gradul de poluare, după modelul românesc. Astăzi, numeroși români cu autovehicule profită de taxele din țara vecină
scris 7 apr 2018

Bulgaria vrea să introducă taxarea mașinilor în funcție de gradul de poluare, după modelul românesc, ministrul Finanțelor din țara vecină apreciind că noua impozitare trebuie să fie introdusă rapid. Astăzi, numeroși români își înmatriculează mașina în Bulgaria, profitând de taxe mai mici.

"Modelul pe care mașinile sunt impozitate este asociat în mare parte cu valoarea lor, fără a lua în considerare suficient gradul de poluare“, a spus acesta.

Urmărește-ne și pe Google News

Bulgaria este printre puținele țări din Uniunea Europeană în care taxa auto este determinată de valoarea mașinii, astfel că taxa anuală pentru o mașină diesel cu o vechime de 20 de ani este de zece ori mai mică decât cea aplicată unui autoturism nou, cu un mic motor pe benzină sau model hibrid.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
FOTO Jaguar lansează I-PACE, primul SUV electric, pe piața din România. Care sunt prețurile CITEȘTE ȘI FOTO Jaguar lansează I-PACE, primul SUV electric, pe piața din România. Care sunt prețurile

La rândul său, România se pregătește să introducă o nouă formulă a taxei auto.

În decembrie, Profit.ro a anunțat, citând surse oficiale, că oficialii Comisiei Europene au deschis un dosar EU Pilot, care poate precede declanșarea unei proceduri de infringement, și în cazul timbrului de mediu, încasat în continuare de stat. Surse oficiale au declarat pentru Profit.ro că, în pofida deciziei Curții Constituționale, care a avizat, recent, anularea timbrului de mediu de către Parlament, România riscă infringement dacă nu returnează timbrul de mediu celor care l-au plătit.

În august 2015, parlamentarii de la București au vrut să interzică șoferilor cu mașini înmatriculate în străinătate să circule în România mai mult de 90 de zile, dar proiectul a fost respins pe motiv de discriminare. 

Datele indicau atunci că în România circulă peste 100.000 de mașini înmatriculate în țara situată la sud de Dunăre.

viewscnt
Afla mai multe despre
taxa auto
timbrul de mediu
soferii