BeeFast, startup tech de curierat, a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de 650.000 de euro, mai mult decât dublul valorii înregistrate la finalul anului 2020. Dacă 2020 a fost anul creșterii accelerate pentru BeeFast, pe fondul restricțiilor cauzate de pandemie, 2021 a fost anul în care businessul și-a consolidat poziția și s-a extins către mai multe segmente de piață, ca urmare a schimbărilor survenite în comportamentul de consum al românilor.
Cifra de afaceri s-a dublat în comparație cu 2020, ajungând la 650.000 de euro în cel de-al doilea an de existență a companiei, față de 320.000 de euro la nivelul primului an.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Aceeași evoluție s-a înregistrat și la nivel de comenzi. La finalul anului precedent, media comenzilor a depășit pragul de 600/zi, aproape dublu față de finalul lui 2020. La nivel întregului an, media a fost de 450 de comenzi livrate zilnic, cu un total de peste 170.000 de comenzi livrate pe parcursul întregului an. Cele mai dinamice domenii din punct de vedere al clienților BeeFast au fost HoReCa, florării, magazine din zona de retail și big retail, dark stores.
"HoReCa rămâne cel mai activ domeniu atunci când vorbim de necesitatea livrărilor rapide, însă strategia noastră a fost să echilibrăm proporția clienților din acest segment cu restul clienților, mai ales cei din zona de retail, precum Flanco, Auchan, KooKoo Grocery sau alți parteneri similari", a precizat Cristian Grozea, CEO și fondator BeeFast.
Cea mai aglomerată zi a anului trecut a fost Black Friday, când au fost înregistrate și livrate peste 800 de comenzi în București. Cele mai aglomerate intervale pentru preluarea și predarea comenzilor sunt 12:00-15:00 și 18:00-20:00. Zonele cele mai dinamice sunt nordul Capitalei, zona centrală și cea de sud.
În ultimul trimestru al lui 2021, BeeFast s-a extins și în Brașov, unde numărul clienților crește semnificativ de la lună la lună. Cele mai active domenii în Brașov sunt HoReCa, big retail și florăriile.
"Tendințele arată că tot mai multe magazine din zona de retail își vor consolida prezența în online, chiar dacă offline-ul generează vânzări considerabile în prezent. Consumatorul român se îndreaptă tot mai mult către Q-commerce, dorind să acceseze produse și servicii cât mai rapid", a mai spus Cristian Grozea, CEO BeeFast.
Pentru 2022, BeeFast își propune să atragă noi investiții, astfel încât să poată accelera evoluția startup-ului atât din punct de vedere operațional, cât și din punct de vedere al ariei de acoperire.
BeeFast, fondat de 4 antreprenori la finalul nului 2019, a pornit ca o soluție de livrări rapide B2B și B2C. Contextul socio-economic recent a determinat o linie nouă de dezvoltare a businessului, către oferirea unei infrastructuri digitale cu sistem integrat de plată și livrare a comenzilor pentru magazinele offline.