Anul trecut, românii au plătit în medie 158 euro pentru un bilet de avion. Cel mai ieftin - 5 euro. Cel mai scump - 17.400 euro. Unde au fost folosite

Anul trecut, românii au plătit în medie 158 euro pentru un bilet de avion. Cel mai ieftin - 5 euro. Cel mai scump - 17.400 euro. Unde au fost folosite
scris 21 mar 2019

Românii au plătit anul trecut, în medie, 158 euro pentru un bilet de avion, fiind primul an cu o creștere în prețul biletelor de avion după o perioadă de 4 ani în care au fost înregistrate scăderi în prețul mediu al biletelor de avion.

Cel mai ieftin bilet a costat 5 euro și a fost low cost pentru destinația Bruxelles. Cel mai scump bilet a costat 17.400 euro și a fost cu escală la Paris dinspre Los Angeles spre București și retur, arată un studiu realizat de Vola.

Urmărește-ne și pe Google News

Se remarcă o preferință pentru accesarea și rezervarea folosind dispozitive mobile. Astfel, în 2018, media anuală a procentului de trafic de pe un dispozitiv mobil a fost de 71,71%, cu 10 puncte procentuale mai mare decât în 2017. Diferența este dată de scăderea traficului de pe desktop (-13%) și a celui de pe tabletă (-23%). Această tendință se va păstra în 2019, estimându-se că va ajunge până la 80% la finalul anului.

FOTO Dacia Duster electric, surprins în teste. Ce se află cu adevărat sub caroseria modificată CITEȘTE ȘI FOTO Dacia Duster electric, surprins în teste. Ce se află cu adevărat sub caroseria modificată

În 2018, a fost înregistrată o căutare de zbor la fiecare două secunde, cu 23% mai mult ca în anul anterior, încheindu-se cu aproape 380.000 de bilete emise pe tot parcursul anului. Modul în care clienții Vola.ro au efectuat rezervări s-a schimbat spectaculos: cu până la 77% mai multe rezervări făcute de pe mobil, în timp ce creșterea a fost de doar 13% pe desktop.

Share-ul general a fost înregistrat la 51% desktop și 49% de pe mobil, însă sub această tendință de creștere, 2019 va fi primul an în care rezervările online vor fi făcute preponderent de pe mobil.

În 2017, prețul mediu al unui bilet de avion a fost de 152 de euro, atingând astfel cea mai mică valoare din ultimii 4 ani care au marcat o scădere constantă a prețurilor. În 2018, însă, acesta a crescut la 158 de euro și este pentru prima oară în ultimii ani când se înregistrează o creștere. Vola.ro estimează că această tendință se va păstra și în 2019.

Pe de altă parte, doar 23% dintre biletele de avion emise de agenție au avut alături și un bagaj de cală, în scădere cu 2 puncte procentuale față de anul 2017. Prețul mediu al unui bagaj de cală a crescut în 2018 cu 3 euro, ajungând la 48 euro.

Datele arată o tendință de a amâna achiziția biletelor de avion: deși românii își cumpără biletele de avion în medie cu 28 de zile înainte de călătorie, peste 35% dintre români preferă să își cumpere biletele de avion cu o săptămână înainte de plecare (în creștere față de 2017) și doar 31% își planifică zborurile cu mai mult de o lună înainte.

Dacă în urmă cu 3 ani încă se mai discuta despre rezervări făcute online și plătite offline, în 2019 plățile cu cardul se vor apropia de 90% din totalul tranzacțiilor.

Aproape 86% dintre călători au plătit biletele de avion cu cardul în anul 2018 față de doar 79% în 2017. Vola.ro estimează că share-ul plăților cu cardul va ajunge de peste 88% la finalul anului.

Conform unui studiu Facebook, 53% dintre clienți ar cumpăra de la un business cu care pot comunica direct, lucru confirmat de datele Vola.ro, care a înregistrat în 2018 peste 320.000 de apeluri telefonice în call center și peste 912.000 de minute vorbite. Atât în România, cât și la nivel global, utilizatorii au arătat un interes crescut în utilizarea mai multor canale de comunicare directă online cu clienții de travel, începând cu conturile de Facebook Messenger și WhatsApp care au înregistrat creșteri în 2018: 7000 de conversații online inițiate pe mesageria paginii de Facebook Vola.ro.

87% dintre cei care utilizează această platforma ca punct de contact cu agenția de travel așteaptă un răspuns în 24 de ore, iar 20% vor să între în contact cu un consultant în mai puțin de o oră.

Din ce în ce mai multe platforme de travel apelează la chatbots care pot prelua cereri simultane încă de la primul contact, ușurând astfel comunicarea directă cu un consultant în funcție de cererea clienților. La nivel global, 30% dintre clienții de travel se așteaptă să găsească un chat live pe website.

viewscnt
Afla mai multe despre
bilet de avion
vola.ro