Air France-KLM Group va înființa o nouă divizie destinată curselor pe distanțe lungi, pentru a concura operatorii rivali din Golful Persic, va simplifica operațiunile care asigură zborurile pe distanțe scurte și va colabora mai bine cu angajații, potrivit strategiei noului director general Jean-Marc Janaillac, relatează Bloomberg.
Grupul va crea o divizie franceză, paralelă cu Air France, care să obțină profit pe piața curselor pe distanțe lungi, ”ultra-competitivă”, a declarat joi Janaillac, care și-a preluat funcția pe 4 iulie, scrie News.ro.
El a spus că divizia, numită Boost, nu va fi una low cost.
Unitatea va primi 10 avioane până în 2020, iar rutele noi vor reprezenta o treime din zboruri.
Planul strategic, care include nouă puncte, prevede venituri de 28 de miliarde de euro până în 2020 și costuri anuale reduse cu cel puțin 1,5%.
Un analist al Oddo Securities, Yan Derocles, a declarat că planul este insuficient, prevederile acestuia fiind adoptate deja de fosta conducere.
”Singurul element nou este Boost, dar nu este clar cum va fi profitabilă. Nici măcar nu au negociat crearea noii divizii cu sindicatele”, a spus analistul.
Acțiunile celui mai mare operator aerian din Europa în funcție de traficul de pasageri au scăzut cu până la 5,3% în urma informațiilor. De la începutul acestui an, titlurile Air France-KLM s-au depreciat cu 25%, reducând capitalizarea grupului la 1,58 miliarde de euro.
CITEȘTE ȘI Wizz Air începe să opereze zboruri pe ruta București-TenerifeProfitul operațional al Air France-KLM a scăzut cu 16% în trimestrul al treilea, la 737 milioane de euro, pe fondul declinului cererii din partea turiștilor, în urma atacurilor teroriste de la Paris și alte orașe franceze. În plus, supracapacitatea de pe piețele europene a avut un efect negativ asupra prețurilor.
Profitul net a urcat la 544 milioane de euro, în timp ce veniturile au scăzut cu 5,1%, la 6,94 miliarde de euro.