Premierul Florin Cîțu l-a numit pe Claudiu Dolot șef la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor în locul lui Eduardt Cozminschi. Dolot vine direct din poziția de șef de sucursală la BCR Caraș-Severin și a fost în trecut și director de sucursală la Volksbank.
Claudiu Dolot a lucrat între 2006 și 2013 ca șef la sucursala Volksbank din Reșița, iar din 2013 a fost la BCR, potrivit profilului său de LinkedIn.
Dolot îl înlocuiește pe botoșăneanul Eduardt Cozmischi, numit în decembrie 2019, la scurt timp după ce PNL a venit la guvernare. Cozminschi nu s-a făcut remarcat cu nimic în mandatul de circa un an din fruntea ANPC.
Numele Volksbank a fost asociat, în unele cazuri, ca și în situația altor bănci, împrumuturilor cu probleme, după ce banca s-a trezit cu un val de procese în care erau reclamate mai multe comisioane, cel mai cunoscut fiind cel de risc, dar și modificarea unor dobânzi fixe în timpul derulării contractelor.
Volksbank avea să piardă, în cele din urmă, pe la toate instanțele din țară și chiar și la Curtea de Justiție a Uniunii Europene, unde magistrații au arătat că instanțele naționale nu doar pot interveni să elimine comisionul de risc din contracte sau clauza care permite modificarea unilaterală a dobânzii, dar și că primul pare a nu avea contraprestație.
CITEȘTE ȘI BCR raportează un impact redus după expirarea moratoriului. Sergiu Manea: Ne așteptăm la o creștere ușoară a creditelor neperformante. Sunt optimist moderat La scurt timp după decizia CJUE, Volksbank a fost cumpărată de Banca Transilvania, iar acționarii austrieci au plătit pentru conversia creditelor din franci elvețieni în lei și restituirea unor comisioane către clienți, astfel încât BT a făcut chiar profit din achiziție.
Volksbank a fost, de asemenea, chemată în instanță de ANPC în mai multe litigii.
BCR a avut de asemenea, probleme cu clauzele abuzive, mai ales în ceea ce privește variația dobânzii la creditele în euro după un indicator controlat de bancă. Banca a fost, de altfel, în topul proceselor cu clienții și a avut litigii inclusiv cu ANPC. Din 2015, banca a schimbat politica și a încercat să încheie amiabil conflictele cu clienții pe costurile creditelor, reducând ratele pentru peste 30.000 de clienți.