Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a amendat cu 10.000 de lei compania Alka pentru campania publicitară care asocia dulciurile produse de firmă cu fotografii considerate având ”tentă sexuală”.
”Campania publicitară pentru produsele Alka, care are ca scop promovarea produselor prin asocierea cu imagini în care se regăsesc preponderent femei, imagini însoțite de mesaje care în mod vădit tentă sexuală, promovează o imagine degradantă și ofensatoare asupra femeilor și aduc atingere demnității femeilor promovând sexismul și obiectificarea acestora, reprezintă faptă de discriminare potrivit art. 2 alin. (1) și art. 15 din O.G. 137/2000, republicată”, se arată în comunicatul CNCD.
CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC O industrie de miliarde: Sectorul jocurilor de noroc și al pariurilor crește și în anul 2020. Risc de insolvență însă în continuare ridicatAlka este prima companie privată amendată de CNCD pentru o campanie publicitară.
În trecut, Registrul Auto Român (RAR) a fost amendată pentru o campanie care promova purtarea centurii de siguranță.