Coronavirusul a schimbat modul în care lucrăm, atât în timpul pandemiei cât și în viitorul apropiat. Procentajul personalului care lucrează exclusiv de acasă a crescut rapid, ajungând la o medie estimată de 34% în Europa și 35% în SUA, ceea ce a creat dificultăți pentru multe organizații. România, cu peste 35% din angajații care nu lucrează munci fizice, dar care au competențe digitale reduse sau inexistente, s-a confruntat cu mari probleme privind organizarea muncii și a școlii la distanță în timpul pandemiei.
Înainte de Covid-19, multe organizații au fost reticente în a le permite angajaților lor să lucreze de acasă în mod regulat, deoarece se temeau că acest lucru ar putea avea un impact asupra productivității, arată o analiză eToro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu toate acestea, un studiu recent a arătat că angajații care lucrează de acasă au petrecut mai puțin timp evitând să lucreze (diferență de 15%) și au muncit cu 1,4 zile de lucru în plus în fiecare lună, făcând în același timp mai multe pauze. Cei care lucrează de acasă au declarat că sunt mai puțin distrași de colegi, petrecând cu 30 de minute mai puțin vorbind despre subiecte care nu țin de muncă și cu 7% mai puțin timp vorbind cu managementul companiei. Lipsa navetei a oferit una dintre cele mai mari economii de timp. În medie, un angajat economisește 8,5 ore pe săptămână dacă nu se deplasează la serviciu. Într-un an, sunt 408 ore economisite.
Prin urmare, nu este surprinzător faptul că multe companii se orientează către un mediu de lucru hibrid care permite 2-3 zile de lucru la distanță și restul la birou. Potrivit unui sondaj realizat în rândul a 400 de lideri IT, un loc de muncă hibrid este o prioritate, iar majoritatea liderilor IT sunt optimiști în ceea ce privește viitorul acestuia, 57% dintre ei declarându-se entuziasmați, iar 44% indicând că este o mișcare în direcția cea bună.
Dar acest model creează noi provocări, cum ar fi modul de conectare simultană a celor care lucrează de acasă cu echipele de la birou, pentru a evita disparitățile, separarea și pierderea de informații esențiale. În acest caz, managementul firmelor cere soluții de la departamentele de IT.
CITEȘTE ȘI eMAG Seller Credit – finanțare cu dobândă zero pentru cei care vând prin eMAG MarketplaceManagerii de IT au numit Microsoft 365 (MSFT), Google Workspace (GOOG) și Zoom (ZM) drept cele mai importante aplicații folosite de organizațiile lor. Videoconferințele au fost clasate ca fiind principalul instrument pe care organizațiile s-au bazat cel mai mult în ultimul an (32%), ceea ce confirmă importanța aplicației Zoom pentru noul mediu de lucru.
La începutul acestei săptămâni, Zoom Video Technologies (ZM) a raportat un profit de 1,36 dolari pe acțiune la venituri de 1,02 miliarde de dolari , depășind așteptările analiștilor. Acest raport a arătat o reziliență continuă a câștigurilor, compania înregistrând pentru prima dată în istorie un trimestru cu venituri ce trec de un miliard de dolari, dar estimările companiei privind o creștere mai slabă în viitor au făcut ca acțiunile să se prăbușească după anunț. Veniturile Zoom au crescut cu 54% de la an la an (YoY), dar au înregistrat cea mai mică creștere YoY de când se tranzacționează ca societate publică. Fundamentele companiei sunt în continuare solide, cu o profitabilitate puternică și o bază de clienți care continuă să se mărească. Clienții care generează venituri de peste 100.000 de dolari întinse pe 12 luni au crescut la 2.278, cu 131% mai mult decât în anul precedent. După o creștere astronomică în 2020, începem să observăm rate anuale de creștere mai mici, dar baza de clienți ai Zoom continuă să se extindă.
CITEȘTE ȘI Transilvania Residence: un proiect imobiliar exclusivist în BrașovAlte instrumente pe care se bazează organizațiile includ infrastructura Cloud (23%) - cum ar fi Microsoft Azure, Amazon Web Services(AMZ), sau Google Cloud, suitele Office (11%) precum Office 365, G Suite sau Dropbox Paper (DBX), dar și software specializat (11%) cum ar fi Salesforce (CRM) și Adobe (ADBE). Această tendință arată că tehnologiile Cloud, de videoconferință și de gestionare a echipelor vor cunoaște probabil o creștere și în viitor. Majoritatea (73%) liderilor IT au indicat că numărul de aplicații SaaS (software as a service) a crescut în ultimele 12 luni, majoritatea organizațiilor rulând între 100 și 1000 de aplicații SaaS în rețeaua lor. Mai mult de 83% dintre liderii IT se așteaptă la fonduri suplimentare în viitor pentru a sprijini și implementa noile modalități de lucru.
Având în vedere creșterea rapidă la nivel mondial a cazurilor de infectare cu varianta Delta, munca hibridă este aici pentru a rămâne, permițând migrarea de la munca de acasă la cea cu prezența la birou și invers. Corporațiile văd în asta costuri imobiliare reduse, iar angajații văd o calitate mai bună a vieții, evitând deplasarea între casă și serviciu și înapoi.