Pe fondul exploziei utilizării platformelor de socializare, oamenii generează în prezent foarte mult conținut, care permite companiilor crearea unui profil pentru fiecare dintre aceștia. Conform concluziilor unui studiu prezentat de Alexandru Jijian, Presales Team Leder Central&Eastern Europe la SAP Hybris, un număr de 10 interacțiuni pe Facebook, cum ar fi un like sau o share către un articol, permit crearea un profil similar celui dintr-o aplicație CRM.
“După 70 de like-uri, Facebook te cunoaște la fel de bine ca și prietenii si colegii de la birou, cu care petreci mai multe ore împreună decât cu compania americană”, a spus Jijian, prezent la WeLoveDigital.forum.
În opinia acestuia, mai ales în contextul recentului scandal provocat de Cambridge Analytica, problema este ca marea majoritatea a jucătorilor foarte mari profită puțin cam prea mult de aceste informații.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Forumul We Love Digital, derulat pe parcursul a 2 zile, este organizat cu sprijinul UPC, Audi, PrivacyOne in alliance with Biris Goran, Fan Courier, Porsche Finance Group România, SAP, Telekom, cărora le mulțumim pentru participare.
“Nu spun că este greșit ceea ce fac, dar costurile de achiziție a clientele devin din ce în ce mai mari. În ultimii 10 ani, din propria experiență, vă spun că cheltuielile de achiziție a clientilor au crescut. În acest context, problema este că nu ne focusăm suficient de mult pe rata de retenție a acestora”, a afirmat Jijian.
El recomandă companiilor, șefilor compartimentelor de marketing, să construiască o strategie care să permită, indiferent de platforma utilizată, atragerea și menținerea clienților.
“Trebuie să aveți o strategie de oferire a experiențelor utilizatorilor de așa natură încât să nu mai fie nevoie să plece, să-i retargetați, să-i marketați, să vă țină minte în permanență”, a spus Jijian.
Prezent la eveniment, Andrei Georgescu, managing partner la White Image, spune că loialitatea online este scădere pe fondul democratizării accesului la informație.
“Loialitatea online este în scădere pentru că este foarte ușor să compari două produse similare și, dacă nu reușești să compensezi cu partea de servicii, spre exemplu cu un review bun sau un tutorial de utilizare, pierzi clientul. Nu mai vorbim de preț, care, dacă este mai mic, îl determină pe client să renunțe la magazinul online favorit și cumpere de pe alt site”, a afirmat Georgescu.