Primele aplicații pe platforma de cloud guvernamental vor fi gata până la finalul acestui an, iar ținta pentru anul viitor o reprezintă 60-70 de aplicații, care să debirocratizeze proceduri precum cele de obținere a buletinului, permisului de conducere, diferitelor tipuri de cazier, a anunțat ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Bogdan Ivan, la Maratonul Inteligența Artificială în Economie, organizat de Profit News TV.
Evenimentul a fost organizat cu sprijinul CEC, Garanti BBVA și GoMag, fiind transmis în direct pe platformele Profit.ro.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ DOCUMENT Guvernul pregătește majorarea impozitului pe dividende la 10%, impozitarea altor forme de capital, eliminarea stimulentelor fiscale în construcții UPDATE Ciolacu, supărat pe colegii care nu se consultă cu el înainteMinistrul Bogdan Ivan a arătat că până la sfârșitul anului vor exista primele aplicații, servicii oferite pe platforma de clud guvernamental.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Noi țintim undeva la 60-70 de servicii publice până la finalul anului viitor”, a afirmat ministrul, care a dat ca exemple de aplicații, interconectate și cu mai pușini pași de efectuat pentru cetățeni, cele pentru o obținerea buletinului, permisului de conducere, cazierului.
Aplicațiile vor fi interconectarte cu hub-urile de la diferite ministere, care fiecare are propria platformă, realizată cu soluții tehnice difrite și la date diferite de ministere
”Ținta este ca aceste sute de sisteme să le adaptăm la tehnologia din 2024, să le aducem la un limbaj tehnic comun”, a mai spus Bogdan Ivan, care a adăugat că în luna august, existând deja finațările din fondurieuropene, va exista platforma naționață de interoperabilitate.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Cresc înzecit taxele pentru înființarea farmaciilor. Amenzi majorate și anularea autorizației de funcționare în multe situațiiMinistrul a explicat utilitatea acestor aplicații, bazate pe interoperabilitatea datelor de la diverse autorități, prin faptul că pentru obținerea unei finanțări de la APIA, beneficiarul nu va mai merge personal să obțină un extras de carte funciară, apoi certificat fiscal, funcționarul de la APIA putând să consulte direct informațiile în baza CNP-ului beneficiarului.
La fel va fi cazul pentru certificatul de urbanism sau autorizația de construcție, a afirmat ministrul
”Este evident că sunt unii oameni care sunt poate reticenți, cu bună credință, dar unii care, nu au neapărat de bună credință, sunt cu adevărat îngrijorați, că nu vei mai putea să ai termene pe care nu le respecți, pentru că vei suporta rigorile legii atunci”, a mai arătat Bogdan Ivan.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO ANUNȚ Pregătiri pentru deschiderea circulației pe cel mai nou nod rutier dintre două autostrăzi din RomâniaAcesta a precizat că nu va fi vorba de a da oameni afară din administrații, precum cele locale, ci aceștia nu vor mai face sarcini repetitive, urmând doar să supervizeze astfel de procese, iar digitalizarea va suplini, de fapt, situații precum cea în care 30% dintre funcționarii publici se vor pensiona în următorii 3 ani.
În plus, ministerul de resort a pregătit, într-un program de 20 milioane euro, formarea a 30.000 de funcționari publici pentru astfel de competențe, simultan cu introducerea internetului în 1.000 de primării și lansării unui program pentru 2.000 de IMM, în vederea formării angajaților pentru a folisi instrumente digitale.