Primul lucru care trebuie schimbat din perspectiva noilor tehnologii este paradigma în care încă funcționează mulți antreprenori, care preferă să își promoveze produsele prin reclame tipărite decât prin mijoace digitale, iar toată comunicarea din business va trebui adresată rețelelor informale de clienți care se formează pe platforme digitale, a arătat Ciprian Teleman, fost ministru al Digitalizarii, fondator Knowlege for Action, senior consultant educație digitală, la Maratonul Inteligența Artificială în Economie, organizat de Profit News TV.
Evenimentul a fost organizat cu sprijinul CEC, Garanti BBVA și GoMag, fiind transmis în direct pe platformele Profit.ro.
CITEȘTE ȘI Profit News TV - Maratonul Inteligența Artificială în Economie. CEO și co-founder GoMag: Se vehiculează că vine AI și ne ia locurile de muncă. Nu, vine și ne dă mai multă performanță dacă suntem dispuși s-o acceptăm și s-o folosim”Cred că primul lucru care trebuie schimbat vine din zona de paradigme ale managerilor și antreprenorilor care încă nu gândesc digital. (...) Constant, cu fiecare grupă de antreprenori sau manageri, că oamenii deschid ochii și spun: uau!”, a afirmat Ciprian Teleman, care a arătat că România este încă o țară care se adaptează greu la noile tehnologii digitale, iar și în prezent sunt antreprenori care solicită promovarea produselor sau serviciilor prin materiale promoționale tipărite decât online.
Această comunicare trebuie adresată rețelelor informale de clienți în prezent, a susținut consultantul.
”Clientul trebuie văzut altfel, nu doar ca un beneficiar final al produselor sau serviciilor, ci ca o parte dintr-o rețea dinamică, care își formează opinii, comunică prin mijloace digitale. Toți avem un grup – grupul tăticilor, grupul mamelor de la școală, grupul vecinilor – și acolo se formează opinii care sunt mai puternice decât cele formate prin reclame. Deci ar trebui să regândim toată comunicarea din business, care va trebui adresată acestor rețele, acolo unde oamenii se întâlnesc. Sunt 7 miliarde de telefoane mobile și oamenii petrec ore pe zi pe telefonul mobil, acolo trebuie să fie comunicarea”, a declarat Teleman.
Acesta a opinat că trebuie schimbat și modul în care este privită concurența, care poate veni de oriunde în prezent.
”Cine se gândea acum câțiva ani, de exemplu, că Air France o să își facă o companie feroviară cu care să opereze Eurotunelul sau că Ikea intenționează să-și facă o companie de transport. Deci, concurența poate veni de unde nu te aștepți. Foarte multe companii, care în mod tradițional fac cu totul și cu totul altceva, își modifică business-ul și folosesc tehnologii digitale. De exemplu, Tesla rezolvă o problemă pe care o reƶolvau și companiile tradiționale, dar în alt mod. Uber rezolvă o problemă de transport, dar în alt mod decât o făpceau companiile tradiționale”, a mai spus Ciprina Teleman.