Grupul auto german Volkswagen ar putea transfera activitățile de producție din Germania și Europa de Est dacă problemele în aprovizionarea cu gaze naturale vor continua, ultimul semn potrivit căruia criza energetică declanșată de invadarea Ucrainei de către Rusia riscă să modifice peisajul industrial al Europei, transmite Bloomberg.
Volkswagen, cel mai mare producător european de automobile, a anunțat joi că mutarea producției este una dintre opțiunile de care dispune, pe termen mediu, dacă problemele în aprovizionarea cu gaze naturale vor continua și dincolo de iarna următoare. Grupul german are o serie de mari uzine în Germania, Cehia și Slovacia, care se numără printre țările europene cele mai dependente de gazele rusești, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Ca alternative pe termen mediu, ne concentrăm pe o mai mare localizare, relocarea capacităților de producție sau alternative tehnice, similare cu ceea ce este deja o practică comună în contextul provocărilor ridicate de problemele în aprovizionarea cu semiconductori și alte perturbări recente pe lanțurile de aprovizionare", a declarat directorul de achiziții de la Volkswagen, Geng Wu, într-un comunicat de presă.
Europa de sud-vest sau zonele de coastă din nordul Europei, ambele cu un acces mai bun la gazele naturale lichefiate livrate cu ajutorul navelor, ar putea fi beneficiarele oricărei relocări de producție, a precizat separat un purtător de cuvânt de la Volkswagen. Grupul german are deja uzine de asamblare de automobile în Portugalia, Spania și Belgia, țări care găzduiesc terminale pentru importul de gaze lichefiate.
Decizia Rusiei de a reduce livrările de gaze spre Europa a dat naștere la îngrijorări că Germania ar putea fi nevoită să recurgă la raționalizare. Cele mai recente informații, potrivit cărora gradul de umplere a depozitelor de gaze a ajuns la 90% mai devreme decât de obicei, au calmat oarecum temerile referitoare la o criză gravă la iarnă, însă Germania se va confrunt cu provocări în reumplerea depozitelor la vară fără gazele rusești.
Chiar dacă anunță că au făcut "cele mai bune pregătiri posibile" pentru o posibilă criză a gazelor la iarnă, șefii de la Volkswagen au subliniat că sunt îngrijorați când vine vorba de efectul pe care prețurile ridicate la gaze ar putea să le aibă asupra furnizorilor săi.
"Politicienii trebuie să pună capăt actualei explozii necontrolate a prețurilor la gaze și electricitate. Altfel, IMM-urile cu un consum intensiv de energie vor avea probleme mari pe lanțurile de aprovizionare și vor fi nevoite să își reducă și chiar să înceteze producția", a declarat directorul de relații externe de la Volkswagen, Thomas Steg.